نسخه چاپی

پوتین آب پاكی را روی دست نتانیاهو ریخت

رئیس جمهوری روسیه در كنفرانس خبری مشترك با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری كرد، مذاكرات هسته‌ای با ایران با نتایج مثبتی همراه باشد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد، مذاکرات هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران نتایج مثبت داشته باشد.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 در تل آویو با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه تحقق اهداف این سفر را بعید ارزیابی کرد.
این شبکه تلویزیونی گفت :"درآستانه آغازدورجدید مذاکرات هسته ای میان ایران و شش کشورقدرتمند جهان، بنیامین نتانیاهو امروز راهی روسیه می شود، تا شاید بتواند موضع مقامات این کشور در قبال برنامه های هسته ای ایران را کمی تغییر دهد، سفر نخست وزیر اسراییل به
روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است اما با توجه به روابط تنگاتنک مسکو و تهران، احتمال پیروزی وی در این سفر بسیار ناچیز است ، روسیه سال های بسیاری است که با ایران رابطه اقتصادی - سیاسی و نظامی خوبی دارد و در ساخت و راه اندازی تنها نیروگاه هسته ای ایران در شهر بوشهر- با این کشور شریک بوده است و بعید به نظر می رسد که تسلیم خواسته های تل آویو شود "
این خبرنگار افزود:" اکنون برخلاف روابط ایران و فرانسه ، روابط تهران و مسکو بسیار گسترده و خوب است "
روسیه درکنار کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه ، چین و آلمان ، موسوم به کشورهای 1+5 هستند که تلاش می کنند، به توافقی با ایران برای فعالیت های هسته ای این کشور در ازای رفع برخی تحریم های بین المللی برسند.
رژیم صهیونیستی که به شدت مخالف توافقنامه موقتی پیشنهادی با ایران است، مدتی است که تحرکات دیپلماتیک خود را برای به شکست کشاندن آن به طور چشمگیری افزایش داده است که از آن جمله می توان به دعوت از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به سرزمین های اشغالی نام برد.
نخست وزیر این رژیم به این نیز بسنده نکرد و از آنجایی که از متحد دیرینه ی خود یعنی آمریکا ناامید شده است، امروز قرار است راهی روسیه شود تا بلکه از آن طریق بتواند به ایران فشار آورد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم پیش تر گفته بود که اظهارات نتانیاهو را قبول ندارد و تاکید کردند که برخی اظهارات نقادانه درباره این توافق از حقیقت فاصله دارد.

۱۳۹۲/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...