نسخه چاپی

آیا كنكور اختصاصی به دانشگاه آزاد باز می گردد؟

وزیر علوم در گفتگو با نما : فكر نمی كنم دانشگاه آزاد خارج از ضوابط قانونی كاری انجام دهد

عکس خبري -وزير علوم  در گفتگو با نما : فکر نمي کنم دانشگاه آزاد خارج از ضوابط قانوني کاري انجام دهد

وزیر علوم گفت:هرگونه تغییراحتمالی در زمان و یا برگزاری مجزا كنكور توسط دانشگاه آزاد در زمان مقتضی خود اطلاع رسانی خواهد شد، این موضوع مسیر قانونی خود را طی خواهد كرد.

به گزارش نما ،آذر ماه سال گذشته بود که رئیس سازمان سنجش در نشست خبری خود، خبر از تجمیع کنکور سراسری و دانشگاه آزاد داد، کنکور سراسری و کنکور دانشگاه‌ آزاد برای سال 92 با یکدیگر تجمیع می‌شود و ثبت‌نام و پذیرش رشته‌محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی 92-93 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد، طبق مصوبه مجلس کلیت نظام پذیرش دانشجو در قالب سازمان سنجش صورت می‌گیرد و نه تنها دانشگاه آزاد بلکه هیچ دانشگاه دیگری اعم از آزاد و دولتی حق عدول از این مصوبه را ندارند. این طرح در ابتدا هم مخالفان سرسختی داشت این طرح که با اهدافی مانند صرفه جویی مادی در برگزاری کنکورها، کاهش آمار متقاضیان ورود به دانشگاه، بالا رفتن ضریب امنیت کنکور ایجاد شده بود بعد از یکسال با شکست کامل موجهه شده است چرا که این روزها خبر از بازگشت کنکور سال 93 در دانشگاه ازاد به گوش می رسد.
رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار نما با توجه به سخنان رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره لغو ادغام کنکور دانشگاه‌های آزاد و دولتی در سال آینده اظهارداشت: یک شورای را مجلس پیش بینی کرده است به نام شورای سنجش و پذیرش دانشجو، این شورا درباره این مسائل تصمیم گیری خواهد کرد ما منتظر هستیم که بزودی اولین جلسه شورا را تشکیل دهیم تا این مسائل را در آنجا تصمیم گیری کنیم.
وی افزود : فکر نمی کنم دانشگاه آزاد بخواهد کاری خارج از ضوابط قانونی انجام دهد ، تاکید دکتر میرزاده سرپرست دانشگاه ازاد و تاکید وزارت علوم این است که با هم تعامل سازنده داشته باشیم، هیچ مورد وجود ندارد که نگرانی خانواده ها را در پی داشته باشد، قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور وجود دارد و می شود راحت به آن رجوع کرد.
وی خاطر نشان کرد: هرگونه تغییر در زمان و یا برگزاری مجزا کنکور توسط دانشگاه ازاد در زمان مقتضی خود اطلاع رسانی خواهد شد، و مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.
معاون آموزشی وزارت علوم هم در این باره گفته، تمام کنکورهایی که برگزار می شود باید با قوانین مجلس شورای اسلامی همخوانی داشته باشد، اگر دانشگاه آزاد بخواهد کنکور را به صورت جداگانه برگزار کند حتماً باید این موضوع در کارگروه ماده ۴ تایید شود.
حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد همچنان معتقد است قانون سنجش و پذیرش دانشجو نیاز به اصلاح دارد چرا که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این قانون به عنوان ناظر و بدون حق رأی است و این یعنی احتمال بازگشت کنکور مستقل برای دانشگاه آزاد در سال 93، و این درحالی است که برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند همه آزمون ها باید تا پایان سال ۹۲ برگزار شود و در سال ۹۳ هیچ دانشگاهی اعم از دولتی و غیر دولتی حق برگزاری ازمون جداگانه را ندارد.

۱۳۹۲/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...