نسخه چاپی

هشدار آیت الله سبحانی درباره جمعیت

آیت الله سبحانی گفت: یكی از خطرات جدی كه مملكت را تهدید می‌كند، كاهش رشد جمعیت است و این كاهش به شكلی است كه در مقابل هر دو نفر فوتی، فقط ۱.۷ نفر جایگزین می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت الله جعفر سبحانی، در دیدار با سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: شجره طیبه بسیج متعلق به انقلاب اسلامی است و بسیجیان، تنها برای رضای الهی عمل می‌کنند که همین نکته بسیج را برای دیگران به یک الگو تبدیل ساخته است.
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: بسیج ظرفیت بالایی دارد و اگر قرار است وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود، بهتر است از وجود بسیج برای این احیاء این فریضه استفاده شود.
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: از جمله بحث‌هایی که امروز در کشور به یک معضل تبدیل شده است، علوم انسانی اسلامی است. هم اکنون در کشور ما، علوم انسانی غربی آموزش داده می‌شود و تا زمانی این علوم آموزش داده می‌شود، دین مادی نیز ترویج می‌شود.
سبحانی تصریح کرد: یکی از کارهایی که بسیج می‌تواند انجام دهد، اسلامی کردن علوم انسانی دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دولت است و می‌توان این مسئله را در یک یا چند دانشگاه آغاز کرد تا فشارها به آن کمتر شود.
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: پیشنیان ما گفته‌اند از همان راهی که بی دینی وارد مملکت شد، باید دین وارد شود و این دانشگاه است که محل شکل گیری فکر جوانان امروز شده است.
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خطرات جدی که مملکت را تهدید می‌کند، کاهش رشد جمعیت است و این کاهش به شکلی است که در مقابل هر دو نفر فوتی، فقط 1.7 نفر جایگزین می‌شود. این مسئله نتیجه تلاش جدی دشمنان است و فرهنگ سازی، راه جلوگیری از آن است زیرا با کم شدن زاد و ولد، جمعیت پیر بیشتر شده و نسل شیعه در مناطق شیعه نشین تحدید می‌شود.

۱۳۹۲/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...