نسخه چاپی

راه‌اندازی 3 شعبه دانشگاه آزاد در عراق

عکس خبري -راه‌اندازي 3 شعبه دانشگاه آزاد در عراق

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سه شعبه دانشگاه آزاد در كشور عراق خبر داد.


محمدصادق مهدوی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت پنج شعبه برون مرزی این دانشگاه یادآور شد: هم اکنون شعبه آکسفورد، امارات، مالزی، لبنان و افغانستان در خارج از کشور دایر هستند.

وی با اعلام اینکه برای راه‌اندازی چندین شعبه دیگر نیز مذاکراتی صورت گرفته است، گفت: دانشگاه مذاکراتی را در این زمینه آغاز کرده است. باید ببینیم سیاست‌های کلی در این زمینه به چه صورت خواهد بود.

مهدوی با تاکید بر اینکه رایزنی‌ها برای راه‌اندازی سه شعبه دانشگاه آزاد در کشور عراق صورت گرفته، افزود: قرار بود شعبات دانشگاه آزاد در شهرهای بصره، نجف و در قسمت کردنشین عراق دایر شود؛ ولی هنوز موافقت‌های اساسی دولت و آموزش عالی عراق به دانشگاه آزاد اعلام نشده است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه راه‌اندازی دانشگاه آزاد در کویت نیز بحث‌های جدی پیش رفت ولی این امر متوقف شد.

این مسئول با اشاره آخرین وضعیت نقل و انتقال دانشجویان این دانشگاه بیان داشت: آیین‌نامه‌های جدید درباره نقل و انتقال دانشجویان به شهرهای خود نوشته شده و در این آیین‌نامه‌‌ها تغییر اساسی و بنیادین انجام صورت گرفته است.

وی یادآور شد: این تغییرات برای نقل و انتقال دانشجویانی که واقعاً نیاز است که به زادگاهشان بازگردند به ویژه دانشجویان دختر انجام شده که راحت‌تر به زادگاه خود بازگردند.

مهدوی با تاکید بر اینکه این تسهیلات با فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها و دانشجویان هم گره خورده است، ادامه داد: اگر معدل دو ترم دانشجو 17 شود قطعا منتقل می‌شود اگر نشود ترم به ترم امکان مهمان شدن وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد در این زمینه مشکل هم دارد، متذکر شد: به این معنا که اگر این کار بدون ضابطه انجام شود احتمال دارد برخی رشته‌ها و برخی دانشگاه‌های در شهرهای کوچک تعطیل شود.

معاون دانشگاه آزاد در پایان اذعان داشت: همه می‌خواهند از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ منتقل شوند و دانشگاه باید این امر را ضابطه‌مند کند تا برای واحدهای کوچک هم مشکلی ایجاد نشود.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...