نسخه چاپی

گل قوچان نژاد یكی از 5 لحظه به یادماندنی

عکس خبري -گل قوچان نژاد يکي از 5 لحظه به يادماندني

فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی از رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا گل رضا قوچان‌نژاد به كره‌ جنوبی را "جادوی این بازیكن" توصیف كرد.

به گزارش نما ، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل در آسیا خیلی زودتر از قاره‌های دیگر به پایان رسید و چهار تیم ایران، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا موفق شدند جواز حضور در بیستمین دوره جام‌جهانی را به دست آورند. گزارش کامل مشرق از همگروه های احتمالی ایران در برزیل + معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی

سایت فیفا در گزارشی به بررسی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا پرداخت و نوشت:

"رقابت‌های طولانی‌مدت انتخابی جام‌جهانی 2014 در قاره آسیا دو سال و پنج ماه به طول کشید. 43 تیم در این رقابت‌های بزرگ حضور داشتند و در مجموع 116 بازی برگزار شد. همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد ژاپن و کره‌جنوبی توانستند به جام‌جهانی صعود کنند. استرالیا سومین صعود پیاپی خود را به جام‌جهانی جشن گرفت و ایران با هدایت کارلوس کی‌روش توانست پس از یک دوره غیبت دوباره به جام‌جهانی 2014 برگردد. البته نحوه صعود این چهار تیم به جام‌جهانی متفاوت بود. ژاپن با هدایت آلبرتو زاکرونی عملکرد با ثباتی از خود به نمایش گذاشت و یک بازی مانده به پایان رقابت‌ها صعودش به جام‌جهانی را قطعی کرد. استرالیا برای صعود به جام‌جهانی به درد سر افتاد و با گل دقایق پایانی جاش‌ کندی برابر عراق توانست بلیت جام‌جهانی را نهایی کند. در دیگر گروه ایران و کره‌جنوبی رقابت فشرده‌ای برای صعود به جام‌جهانی داشتند. ایران با این که بازی‌های خود را خیلی خوب شروع نکرد، در ادامه توانست با قدرت بازی‌ها را به اتمام برساند و با کسب 3 پیروزی پیاپی به عنوان صدر‌نشین راهی برزیل شود. کره‌جنوبی در حالی که بازی آخر خانگی خود را برابر ایران باخت اما به دلیل گل زده بهتر نسبت به ازبکستان توانست هشتمین صعود پیاپی خود به جام جهانی را جشن بگیرد."

فیفا در ادامه به بررسی 5 اتفاق بسیار مهم در انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا پرداخت که یک مورد به درخشش خیره کننده رضا قوچان‌نژاد اختصاص داشت. فیفا درباره مهاجم تیم ملی ایران نوشت:‌ "ایران در حالی در بازی آخر خود برابر کره‌جنوبی به میدان رفت که 4 سال قبل با تساوی برابر این تیم در بازی آخر خود از رسیدن به جام‌جهانی باز‌مانده بود اما در این بازی شرایط فرق می‌کرد. ایران باید صعودش به جام‌جهانی را مدیون رضا قوچان‌نژاد بداند که در یک لحظه با جادوی خود ایران را به جام‌جهانی رساند؛ در حالی که ایران در بازی برابر کره‌جنوبی بازی دفاعی را به نمایش می‌گذاشت، رضا قوچان نژاد موفق شد در یک لحظه همه چیز را تغییر دهد و ایران را به گل پیروزی‌بخش در این دیدار و صعود به جام‌جهانی 2014 برساند."

سایت فیفا در ادامه بهترین گفته مربیان در انتخابی جام‌جهانی را به گفته کارلوس کی‌روش اختصاص داد که گفته بود:‌ "هدف ما این است که یک گام رو به جلو برداریم و خودمان را به سطح تیم‌هایی چون ژاپن و کره‌جنوبی برسانیم و بتوانیم جای خود را در میان بزرگان آسیا باز کنیم."

سایت فیفا همچنین درباره دو آمار منحصر به فرد در انتخابی جام‌جهانی نوشت:‌ "ایران با زدن تنها 8 گل در انتخابی جام جهانی موثر‌ترین نتایج را کسب کرده است. همچنین ژاپن با داشتن 14 بازیکن لژیونر در بازی برابر استرالیا که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، بیشترین تعداد لژیونر را در بین تیم های آسیایی به خود اختصاص داد."

برترین گلزنان:

شین‌جی اوکازاکی (ژاپن) 8 گل

لی چونگ وینگ (ویتنام) و حسن محمود (اردن) 7 گل

۱۳۹۲/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...