نسخه چاپی

مهمترین مورد اختلاف ایران و 1+5

منابع آمریكایی مستقر در ژنو عنوان كردند كه بحث رآكتور آب سنگین اراك مهمترین مورد اختلاف در مذاكرات ایران و 1+5 است.

به گزارش نما به نقل از فارس،کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ساعت 9 صبح امروز (جمعه) در سومین دور مذاکرات خود که از روز گذشته شروع شده بود، به مدت یک ساعت پشت درهای بسته به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

این مذاکرات به خاطر مشورت های داخلی هیئت های 1+5 و جمهوری اسلامی ایران ساعت 10:10 به وقت ژنو متوقف شد. در حال حاضر هیئت ها برای صرف ناهار در سازمان ملل، هتل اینترکننتینتال را ترک کرده اند.

قرار است نشست داخلی اعضای 1+5 و کاترین اشتون ساعت 14 به وقت ژنو از سر گرفته شود و بعد از آن ظریف و اشتون مذاکرات خود را ادامه دهند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ترک هتل برای صرف ناهار در جمع خبرنگاران گفت که مذاکرات امروز وارد مراحل جدی شده و امروز وارد مرحله نگارش برای چند مورد اختلافی شدیم و تا الان می توان گفت که جای امیدواری وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد که غنی سازی قابل مذاکره نیست و به غنی سازی در خاک خود ادامه خواهیم داد و هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره سه چهار مورد اختلافی، عنوان کرد: هنوز سه چهار مورد به قوت خود باقی است ولی یکی دو مورد پررنگ تر است.

منابع آمریکایی مستقر در ژنو درباره روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 عنوان می کنند که رآکتور آب سنگین اراک مهم ترین بحث مورد اختلاف است.

قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بعدازظهر امروز وارد ژنو شود.

۱۳۹۲/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...