نسخه چاپی

قیمت نفت كاهش یافت

قیمت جهانی نفت كه روز گذشته بیش از ۲ دلار افزایش یافته و از ۱۱۰ دلار عبور كرده بود در معاملات امروز جمعه ۲۸ سنت كاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشكه رسید.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت جهانی نفت پس از رشد قابل توجه روز گذشته در مسیر ثبت دومین هفته همراه با افزایش قرار گرفته است.

قیمت نفت روز پنجشنبه به یکباره افزایش حدود 3 دلاری را تجربه کرد که ناشی از افزایش قیمت بنزین، مشاهده علائمی از ادامه تقویت اقتصادی آمریکا و پدیدار شدن نشانه های حاکی از طولانی بودن مسیر مذاکرات هسته ای ایران بود.

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آنچه که از مذاکرات می توان فهمید چیزی است که بسیاری انتظار آن را داشتند. ماه ها و یا حتی سال ها طول خواهد کشید تا نتیجه مشخصی از این مذاکرات حاصل شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز برای تحویل در ماه ژانویه با 28 سنت کاهش مواجه شد و به 109 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رسیدن به بالاترین قیمت در حدود 2 ماه اخیر در جلسه قبلی، امروز با 29 سنت کاهش به 95 دلار و 15 سنت رسید.
افزایش قیمت نفت خام آمریکا تا حدی متاثر از قیمت بنزین در نیویورک بوده است که به دلیل نگرانی ها از احتمال اختلال در عرضه افزایش یافته است.

ایران و گروه 1+5 این هفته پیشرفت هایی را در مسیر دستیابی به یک توافق موقت به دست آوردند، اما نتایج مذاکرات ظاهرا به گونه ای نیست که امید چندانی برای دستیابی به یک پیشرفت عمده قریب الوقوع در این گفت‌وگوهای سه روزه وجود داشته باشد.

پیش از شروع مذاکرات، امیدها برای رسیدن به توافق بین دو طرف بالا بود.

در تلاش برای افزایش فشارها بر مذاکره کنندگان، هری رید، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که متعهد به تشدید تحریم ها علیه ایران است.

۱۳۹۲/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...