نسخه چاپی

آخرین خبرها از روز سوم مذاكرات ژنو

عکس خبري -آخرين خبرها از روز سوم مذاکرات ژنو

دومین دور گفت‌ و‌ گوهای ایران و نماینده گروه ۱+۵ در روز سوم آغاز شد. دیروز نیز ژنو شاهد برگزاری دو دور مذاكره فشرده و محتوایی بین اشتون و ظریف بود .

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر دور جدید مذاکرات هسته ای در روز سوم، بین وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی آغاز شد که صبح امروز در پایان یک ساعت مذاکره ، گفتگوها برای مشورت های داخلی تیم های مذاکره کننده متوقف شده بود .

به گفته منابع آگاه، این مذاکرات پس از یک ساعت برای مشورت‌های داخلی تیم‌های مذاکره کننده گروه 1+5 و همچنین تیم مذاکره کننده ایران متوقف شده بود.

هئیت های مذاکراتی کشورهای 1+5 در این فاصله علاوه بر دیدار با کاترین اشتون به نشست های دوجانبه و با پایتخت های خود به مشورت پرداختند.

این مذاکرات، دومین دور گفت‌ و‌گوهای بین ایران و نماینده گروه 1+5 در روز سوم مذاکرات است. دیروز نیز ژنو شاهد برگزاری دو دور مذاکره فشرده و محتوایی بین اشتون و ظریف بود .


دیپلمات های نزدیک به مذاکرات همچنان از وجود برخی اختلاف نظرات و کند بودن روند پیشرفت در مذاکرات خبر داده اند .

شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری اعلام کرد: گروه پنج به علاوه یک حق ایران را درباره غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخت.

یک دیپلمات غربی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از پذیریش حق غنی سازی ایران توسط گروه 1+5 خبر داد.

این دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود،گفت، جمهوری اسلامی ایران و 1+5 بحث خود را درباره غنی سازی اورانیوم با پذیرش حقوق ایران در سند نهایی به پایان رسانده اند.

به گفته وی طرفین اکنون در حال مذاکره درباره راکتور آب سنگین اراک هستند.

سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران گفته بود که ایران هیچ متن و سندی را نخواهد پذیرفت که اصل غنی سازی
اورانیوم در آن پذیرفته نشود.

در همین حال منابع غربی از احتمال سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به ژنو برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر دادند.

مقامات رسمی آمریکا هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز وارد ژنو شده است.

صبح امروز هم منابع خبری در ژنو اعلام کردند که وزرای خارجه چین و روسیه برای پیوستن به مذاکرات هسته ای به ژنو سفر خواهند کرد.

فردا روز چهارم مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 در ژنو کلید خواهد خورد.

۱۳۹۲/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...