نسخه چاپی

شكست تل آویو مقابل تهران

منابع خبری رژیم اسرائیل اذعان كردند كه تلاش این رژیم برای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران شكست خورده است و فقط امیدوار است كه توافقنامه احتمالی گروه 1 + 5 و ایران زیاد به نفع تهران نباشد.

به گزارش نما به نقل از العالم،منابع خبری رژیم اسرائیل نوشتند که تلاش این رژیم برای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران شکست خورده است و تل آویو فقط امیدوار است که توافقنامه احتمالی گروه 1 + 5 و ایران به میزان زیادی زیاد به نفع تهران نباشد.

علت ابراز ناامیدی رژیم اسرائیل از اعمال فشارهای بیشتر بر ایران اینست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل نتوانست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به همراهی با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای تشدید فشارها بر ایران وادار کند.

سیما شاین مسئول امور ایران در وزارت امور استراتژیک رژیم اسرائیل در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: اختلاف درباره امضای توافقنامه جامع یا اولیه بود و دیدگاه اسرائیل از ابتدا پذیرفته نشد ولی فشارهایی که اسرائیل در چند هفته گذشته اعمال کرد، شاید تأثیراتی در توافقنامه احتمالی داشته باشد .

شاین افزود: اسرائیل توافقنامه جامع یا مرحله ای نمی خواهد بلکه توافقنامه ای می خواهد که غنی سازی اورانیوم ایران را متوقف کند.

در همین حال، برخی منابع سیاسی به هفته نامه المنار چاپ فلسطین گفتند: نتانیاهو پس از دیدار با پوتین به این نتیجه رسیده که نمی تواند غرب را از توافق با ایران منصرف کند .

این منافع بلندپایه افزودند: نتانیاهو معتقد است که مذاکرات کنونی غرب و ایران موفقیت آمیز خواهد بود و متعاقباً نقش و تأثیرگذاری ایران در منطقه افزایش خواهد یافت .

به نوشته المنار، نتانیاهو گفت که اگر غرب و ایران درباره تداوم برنامه هسته ای تهران به توافق برسند، اسرائیل تلاش خواهد کرد که از کشورهای غربی تاثیرگذار تضمین هایی را برای ادامه برتری قدرت اسرائیل دریافت کند.

۱۳۹۲/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...