نسخه چاپی

دستگیری عامل هتك حیثیت زنی در فضای مجازی

رییس پلیس فتای استان بوشهر از دستگیری عامل هتك حیثیت و نشر اكاذیب در فضای مجازی خبر داد.

سرگرد جواد جهانشيري در گفت‌وگو خبرنگار«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دراين‌باره گفت: درپي مراجعه زني با در دست داشتن مرجوعه‌قضايي با هويت «س» اهل و ساکن بوشهر به پليس فتا و اعلام اين كه فردي ناشناس با وي تماس گرفته و مدعي شده مشخصات، تلفن همراه و آدرسش در سايتي به نام «کلوب» موجود است، بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت که با مراجعه آنان به اين سايت صحت موضوع تاييد شد.

رييس پليس فتاي استان بوشهر با اشاره به اظهارات شاكيه تصريح كرد: بعد از اين ماجرا مزاحمت‌هايي به شکل تلفني همراه با هتک حرمت براي شاكيه آغاز شده که حتي با تعويض سيم کارت نيز همچنان آخرين شماره‌هاي تلفن همراه وي روي اين سايت به نمايش گذاشته مي‌شد.

جهانشيري افزود: با انجام تحقيقات اوليه، پرونده براي رسيدگي فني در دستور کار پليس قرار گرفت که با استعلام به عمل آمده IP كاربر مشخص شد.

وي با بيان اينكه پس از اخذ نيابت قضايي و اعزام اکيپي از کارشناسان پليس فتا به آدرس مکشوفه مشخص شد که حدود 2500 نفر از کارکنان شرکت از اينترنت استفاده مي‌كنند، خاطرنشان كرد: به همين دليل از لحاظ فني بخش امور رايانه‌اي قادر به شناسايي اين کاربر با ip اعلامي نبود اما سرانجام با اقدامات اطلاعاتي صورت گرفته و شناسايي يكي از بستگان شاکيه که در آن شرکت مشغول به کار بوده و نيز انجام اقدامات فني بر روي سيستم وي مستندات لازم کشف و پس از هماهنگي‌قضايي و اعزام اکيپي از مأموران به شهرستان عسلويه متهم به نام «ص» اهل و ساکن بوشهر شناسايي و دستگير شد.

رييس پليس فتاي استان بوشهر اضافه كرد: در تحقيقات به عمل آمده، متهم علي رغم انکار در مراحل اوليه بازجويي وقتي با مستندات غيرقابل تکذيب کشف شده روبرو شد لب به اعتراف گشوده و به بزه انتسابي اقرار و علل درج مطالب را اختلافات خانوادگي و فاميلي عنوان کرد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...