نسخه چاپی

امیرآبادی:رفع فیلتر فیس‌بوك نامطلوب است/طاهری:دولت درباره جلسات رفع فیلتر فیس‌بوك توضیح دهد

دو نماینده مجلس شورای اسلامی به دولت در مورد فعالیت فیس بوك هشدار دادند.

به گزارش نما، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، درباره برخی تلاش‌ها برای رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: ما باید در گام اول در این زمینه فرهنگ‌سازی کرده و در گام بعدی نیز شگردهای تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی را برای مردم تبیین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی و فیس‌بوک در اختیار دشمن و رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: آنها به دلیل اختیار خود در فضای مجازی مطالب را طوری می‌آورند که افراد در مواجهه با آنها اهداف مد نظر دشمن را دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مباحثی همچون رفع فیلتر فیس‌بوک باید تصمیم‌ منطقی گرفته شود که این تصمیمات با تغییر دولت‌ها عوض نشود.

وی درخصوص جلسه اخیر مشاور فرهنگی رییس جمهور با نمایندگان 6 وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی درخصوص موضوع فیس بوک نیز گفت: من اطلاعات کافی درباره جلسه آقای صادق با برخی از اعضای شورایعالی فضای مجازی ندارم اما در کل بر این نکته تأکید دارم که در مباحث اینچنینی باید تصمیمات با توجه به سیاست‌های کلی نظام اتخاذ کرد.

امیرآبادی تصریح کرد: فیلترینگ به خصوص در ابعاد غیراخلاقی مطلوب است و رفع آن مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره سیاست‌های کلی نظام را مد نظر قرار می‌دهد، اظهار داشت: اگر رفع فیلتر فیس‌بوک با سیاست‌های کلی نظام مغایرت داشته باشد، مجلس مقابل آن خواهد ایستاد؛ البته به نظر من فیلتر فیس بوک مطلوب است و نباید برداشته شود.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص برگزاری جلسه‌ مشاور رییس جمهور با نمایندگان 6 وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی در جهت رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: متأسفانه ما شاهدیم که امروز برخی از افراد در دولت به جای حل مشکلات اساسی مردم به دنبال پرداختن به حاشیه‌های غیرضروری هستند.

وی افزود: باید از این افراد پرسید که آیا امروز مشکل اصلی ما بحث فیس‌بوک است؟ با یک نظرسنجی ساده می‌توان به این نکته رسید که این چنین نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مشکل اول ما مشکلات اقتصادی است که مردم را در وضعیت بدی قرار داده است.

وی افزود: به دلیل اینکه دولت نتوانسته است به خواسته‌های اصلی مردم جواب دهد، به دنبال سوءاستفاده از برخی از مسائل همچون رفع فیلتر فیس‌بوک است.

به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آقایان به دنبال چنین مسئله‌ای هستند باید توضیحات خود را در این زمینه به کمیسیون فرهنگی جواب دهند. پرداختن بیش از اندازه به این مسئله سبب می‌شود که برجسته کردن برخی حاشیه‌ها به روال تبدیل شود.

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...