نسخه چاپی

هدف سفر مقام روسی به ایران فاش شد

به خبرگزاری دولتی ایتارتاس روسیه روز شنبه اعلام كرد كه دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر این كشور در امور دفاعی و فضایی برای گفت و گو در ارتباط با موضوع هسته ای و راه های گسترش همكاری های تهران -مسكو در حوزه انرژی به ایران سفر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ایتارتاس به نقل از یکی از اعضای هیات همراه راگوزین که نامش فاش نشده است، نوشت : راگوزین در مقام معاون نخست وزیر روسیه در سفر یک روزه ای به تهران با مقام های ایرانی درباره مساله هسته ای مذاکره کرد.

مقام مزبور با اشاره به این که راگوزین در مقام رسیدگی به مسایل هسته ای در دولت روسیه به ایران سفر کرد، افزود : وی در مدت حضور خود در تهران مواضع روسیه را درباره مسایل هسته ای به ویژه پس از واگذاری نیروگاه هسته ای بوشهر به متخصصان ایرانی در شهریور ماه امسال تشریح کرد.

بنا بر گزارش ایتارتاس، علاوه بر این دیدار معاون نخست وزیر روسیه با مقام های ایرانی بر روی همکاری های بیشتر تهران و مسکو در حوزه انرژی هسته ای نیز متمرکز بوده است.

معاون نخست وزیر روسیه امروز (شنبه) در راس هیاتی به تهران سفر و با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به ایران به فاصله چند روز پس از گفت و گوی تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور با همتای ایرانی اش به ابتکار طرف روس انجام گرفت.

این سفر به دلیل همزمانی با برگزاری سومین نشست هسته ای ایران با گروه 1+5 در ژنو سوییس نیز اهمیت مضاعفی یافت.

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...