نسخه چاپی

افزایش آمار نازایی در ایران

استرس، آلودگی های محیطی اعم از آلودگی هوا، آلودگی صوتی و امواج الكترومغناطیسی، تغییر سبك زندگی و نوع تغذیه به ویژه غذاهای فرآوریی شده، طی سال های اخیر، آمار مبتلایان به بیماری آندومتریوز را افزایش داده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم با اعلام این خبر افزود: آمار نازایی و سقط های مکرر به دلیل بیماری آندومتریوز در میان زنان ایرانی افزایش یافته است

دکتر ابوطالب صارمی افزود: یکی از علل نازایی که باعث چسبندگی لوله های رحم و انجام تخمک گذاری های غیر طبیعی می شود، آندومتریوز است که تاخیر در درمان آن شانس بارداری را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: بر اساس یافته های پژوهشی با درمان بیماری آندومتریوز، به ویژه در مراحل اولیه، شانس بارداری دو تا سه برابر افزایش می یابد. آندومتریوز، سومین علت بستری زنان در بیمارستان به دلیل مشکلات سیستم تولید مثل و یکی از علل خارج کردن رحم (هیسترکتومی) است.این بیماری از طریق درمان های طبی و جراحی و یا ترکیبی از آنها قابل مداواست.

صارمی با تاکید بر اینکه لاپاراسکوپی به عنوان گزینه طلایی در درمان آندومتریوز مطرح است، گفت: به کمک لاپاراسکوپی می توان تا 95 درصد موارد آندومتریوز را بدون درمان های بزرگ جراحی و بدون نیاز از خارج کردن رحم درمان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم گفت: آندومتریوز هم دختران مجرد و هم زنان را مبتلا می سازد. این بیماری متاسفانه در قاعدگی های منظم به همراه تخمک گذاری نیز مشاهده می شود، اما مبتلایان با دردهای بسیار شدید به هنگام قاعدگی روبرو می شوند و در موارد زیادی به اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند.

وی به مبتلایان به این بیماری توصیه کرد: به محض اطلاع از بیماری خود، پس از مشورت با پزشک متخصص هر چه سریع تر نسبت به درمان در مراحل اولیه اقدام کنند

آندومتریوز به معنای کاشت سلول های داخل رحم (آندومتر) در محوطه شکم است.

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...