نسخه چاپی

قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران

عکس خبري -قهرماني تيم ملي فوتبال ساحلي ايران

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران كه برای اولین بار در این مسابقات شركت می كرد با شكست تیم قدرتمند روسیه در فینال به عنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش نما به نقل از مشرق، فینال مسابقات فوتبال ساحلی بین قاره‌ای از ساعت 20:15 شنبه بین دو تیم ملی ایران و روسیه در کشور امارات برگزار شد که این مسابقه در نهایت با نتیجه 4 به سود 3 به پایان رسید.

روس‌ها در دو دوره گذشته این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بودند. همچنین این تیم در جام جهانی نیز عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

دو تیم پیش از این در مرحله گروهی نیز با یکدیگر رقابت کرده بودند که ایران توانست در ضربات پنالتی به برتری دست یابد.

وقت اول بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. هنوز یک دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که احمدزاده اولین گل مسابقه را با یک ضربه سر برای ایران به ثمر رساند ولی بازیکنان روسیه دقایقی بعد با استفاده از همین روش دروازه ایران را باز کردند. وقت اول با همین نتیجه تساوی به پایان رسید.

در وقت دوم هم سهم هر دو تیم، یک گل بود. ابتدا مصطفی کیانی موفق شد گل برتری ایران را بزند تا نتیجه مسابقه 2 بر یک شود. با این حال، در دقیقه آخر بازیکنان روسیه از فرصتی که روی ناهماهنگی مدافع و دروازه‌بان ایران به دست آورده بودند، نهایت استفاده را بردند و بازی را مجددا به تساوی کشاندند.


هیجان مسابقه در وقت سوم به اوج خود رسید. ضربه شروع مسابقه احمدزاده زیر طاق دروازه روسیه فرود آمد تا ایران همان ثانیه اول از حریف خود پیش بیفتد. دقایقی بعد ایران مجددا توسط نادری به گل رسید تا مسابقه با نتیجه 4 بر 2 به سود شاگردان اوکتاویو پیگیری شود. فشار تیم روسیه برای جبران نتیجه بعد از دو گل ایران چند برابر شد. اشتباه مصطفی کیانی منجر شد تا روسیه بر روی ضربه کرنر به گل سوم برسد اما این برای جبران کافی نبود. ضربه لئونوف به تیر دروازه خورد و حملات بی امان دقایق پایانی روسیه با آنکه اخراج کیانی و یک ضربه پنالتی را به همراه داشت اما پنالتی شیشین هم بی نتیجه ماند تا در نهایت ایران با برتری 4 بر 3 بعنوان قهرمانی دست یابد.

این نخستین قهرمانی تاریخ فوتبال ساحلی ایران خارج از قاره آسیا به شمار می رود. تیم ملی ایران برای رسیدن به فینال موفق شده بود در مرحله گروهی روسیه، ایتالیا و برزیل را شکست بدهد و در مرحله نیمه نهایی هم امارات را از پیش رو برداشته بود.

تیم امارات هم با پیروزی 8-7 برابر سوئیس به عنوان سوم رسید. در این دوره از مسابقات 8 تیم حضور داشتند که رتبه تیم‌ها به شرح زیر است:

1- ایران
2- روسیه
3- امارات
4- سوئیس
5- برزیل
6- ایتالیا
7- مکزیک
8- مراکش

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...