نسخه چاپی

دمشق: اعراب دیوانه شده‌اند

اعراب در نشست‌های روز گذشته خود طرحی جدیدی علیه سوریه ارائه كردند كه بر اساس آن نیروهای حافظ صلح به این كشور اعزام شود؛ طرحی كه مخالفت شدید سوریه را برانگیخت.

به گزارش فارس،‌ وزیران امور خارجه اتحادیه عرب دیروز یکشنبه (12 فوریه) طرحی درباره سوریه بررسی کردند که بر اساس آن خواستار استقرار نیروهای حافظ صلح توسط شورای امنیت سازمان ملل شدند.

پیش‌نویس این طرح در اجتماع اتحادیه عرب در قاهره مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر گزارش‌‌های خبری از قاهره، کشورهای عربی خواستار دخالت شورای امنیت در سوریه با صدور قطعنامه‌ای از جانب این شورا شدند که بر اساس آن «نیروهای حافظ صلح اعراب و سازمان ملل برای نظارت مشترک بر اجرای آتش‌بس» به سوری اعزام شود.

لبنان و عراق و الجزائر درباره این طرح ملاحظاتی داشتند که با اعتراض حمد بن جاسم نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و رئیس کمیته وزراتی ویژه سوریه روبه‌رو شد.

در این طرح خواستار توقف همه گونه همکاری دیپلماتیک با نظام سوریه شدند و تصمیم گرفتند هرگونه حمایت سیاسی و مادی نیز به مخالفان دمشق ارائه شود.

در مقابل، دمشق بشدت این طرح را با جزئیات و کلیات آن رد و محکوم کرد.

یوسف احمد نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب در واکنش به این طرح اعلام کرد که کشورش این طرح را کاملا رد می‌کند و این تصمیم نشان می‌دهد که کار مشترک اعراب به تاراج رفته و اراده اتحادیه عرب درباره سوریه جعلی و دروغ است.

احمد با اشاره به عربستان و قطر تصریح کرد: این تصمیم دیوانگی و سرخوردگی دولت‌های این کشورهای عربی را نشان می‌دهد که اخیرا در شورای امنیت در جلب دخالت خارجی در سوریه و گدایی کردن تحریم‌های بیشتر برای مردم سوریه شکست خوردند.

بر اساس این طرح ماموریت ناظران اتحادیه عرب در این کشور به پایان رسید و از شورای امنیت خواسته شد تا تصمیمی اتخاذ کنند که نیروهای حافظ صلح عرب شرایط آتش بس را بررسی کنند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...