نسخه چاپی

علت اصلی مخالفت ایثارگران با هاشمی

عکس خبري -علت اصلي مخالفت ايثارگران با هاشمي

دبیر كل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد به مواضع اخیری كه از سوی آقای هاشمی مورد ارتباط با آمریكا ابراز شد گفت: آقای هاشمی خودش صریحاً ابراز می كند كه نظرات متفاوتی از از نظرات امام داشته و دارد و همین موضوع علت اصلی مخالف ما با وی است.


به گزارش نما به نقل از فارس، دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تقسیم دو قطبی تضاد محور بین نیروهای انقلاب تقسیم بندی غلطی است در عین حال که راهبرد وحدت از مبانی دینی ما اخذ شده و در کلام امام و رهبری همواره آن را برجسته دیده ایم به طوری که مسیر پیشرفت و آبادانی کشور را در سایه وحدت، هدایت و راهبری کرده و می کنند.

حسین فدایی در جلسه پرسش و پاسخ کمیته های سه گانه و شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام و ادعای برخی که ساکتین فتنه در آن هستند گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی راهبرد و برنامه ای را برای اداره نظام و فضای سیاسی بیان می کنند خودشان اولین نفری هستند که همواره به آن عمل کرده و پیگیر آن هستند. یکی از راهبردهای کلان و جدی که ایشان مطرح و همواره پیگیر بوده اند، سیاست «جذب حداکثری و دفع حداقلی» بوده است.

وی افزود: اینکه ایشان می فرمایند به بهانه هایی افراد را حذف نکنید خودشان هم همینگونه رفتار کرده اند وقتی می فرمایند اگر در میان نیروهای انقلاب، کسی کلوخی انداخت به او سنگ نیندازید بلکه فضایی صمیمانه همراه با گذشت را حاکم کنید خودشان بیش از همه به آن اهتمام داشته اند.

وی اضافه کرد: آن زمان هم که حضرت امام زمام امور کشور را در دست داشته و چه اکنون که زمام امور در دستان با کفایت رهبر معظم انقلاب است شاهد آن هستیم که ایشان همواره، تلاش داشته و دارند که از همه ظرفیت ها برای اداره نظام و فضای عمومی کشور بهره مند شوند.

فدایی ادامه داد: برای اینکه بیشتر مشی رهبری در این مورد را درک و فهم نماییم، شما را توجه می دهم به دیداری که دانشجویان در ماه مبارک رمضان سال 88 با ایشان داشتند. ایشان در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد خالص سازی و راهبرد وحدت فرمودند: «خلوص که شما مطرح می کنید - که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عده‌اى را که ناخالصى دارند، از دائره خارج کنیم - چیزى نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجورى حاصل نمی شود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم.»

فدایی افزود: در ادامه صحبت، رهبری به وقایع صدر اسلام اشاره می کنند و می گویند:« در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّ‌بن‌کعب بود، عمار بود، کى بود، کى بود؛ اینها درجه‌ى اول و خالص‌ترینها بودند؛ عده‌اى دیگر از اینها یک مقدارى متوسطتر بودند؛ یک عده‌اى بودند که گاهى اوقات پیغمبر حتّى به اینها تشر هم می زد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعه‌ى چند هزار نفرى - که کار خالص‌سازى خیلى آسانتر بود از یک جامعه‌ى هفتاد میلیونى کشور ما - می‌خواست خالص‌سازى کند، چه کار می کرد؟ چى برایش می ماند؟ آن که یک گناهى کرده، باید می رفت؛ آن که یک تشرى شنفته، باید می رفت؛ آن که در یک وقتى که نباید از پیغمبر اجازه‌ى مرخصى بگیرد، اجازه‌ى مرخصى گرفته، باید می رفت؛ آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید می رفت؛ خوب، کسى نمی ماند. امروز هم همین جور است.» ایشان می افزایند: «وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگرى هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبناى اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسى که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌اى که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این می شود ولایت بین مؤمنین. آن کسى که اصول را قبول ندارد، نشان می دهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح می کند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحى که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم.»

فدایی به زمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: در زمان امام هم ایشان افراد بسیاری را تحمل کردند که برای خیلی از جوانان امروز، آن افراد غیر قابل تحمل هستند یادمان نمی رود که موسوی چه رفتارهایی در دستگاه اجرایی داشت لیکن امام با همه رفتارهای وی، با وی مدارا کردند و حمایت تام و تمامی داشتند البته باز هم با استعفای خود در اوج جنگ دنبال ایجاد مشکل برای انقلاب بود لیکن امام که به دنبال اداره نظام و به جلو بردن مسیر انقلاب بود او را تحمل کردند و قریب به این مضمون فرمودند که "اگر خدمات شما نبود شما را به مردم معرفی می کردم.

وی افزود : حضرت امام(ره) از بنی صدر تا آخرین لحظه حمایت کردند و یا در جریان قائم مقامی رهبری با سعه صدر وسیع شان تلاش داشتند که آقای منتظری در دایره نیروهای انقلاب باقی بماند لیکن این افراد خود نخواستند و امروز نیز برخی افراد خود نمی خواهند با جریان عمومی انقلاب و مردم همراه باشند. البته جذب حداکثری به معنی تطهیر افرادی که مشکل دار هستند نیست بلکه نگهداری آنها در دامن انقلاب است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مشی و مرام برخی افراد که در انتخابات اخیر نیز ظهور و بروز داشتند اشاره کرد که خلاف مشی رهبری عمل می کنند اشاره کرد و گفت: برخی تصور می کنند تنها آنها هستند که بصیرت دارند و ولایت مداری در انحصار آنها است و کشور باید در دست گروه آنها باشد و همه باید مطیع محض و گوش به فرمان آنها باشند و خود را حق مطلق می انگارند و بر این اساس هر کس که با مذاق یا سلیقه سیاسی آنها همراه نبود را در مقام حذف آنها بر می آیند و با ایجاد فضای هیجانی و التهابات کاذب تلاش می کنند تا بر موج افکار عمومی سوار شوند و این در حالی است که رهبری این مشی را افراطی و خارج از چارچوب های انقلاب اسلامی می دانند.

وی افزود: این افراد با رفتارهای بسته و افراطی اگر چه شاید مستقیم با جریان انحراف مرتبط نباشد اما به قطع و یقین حرکت در بازی است که باند انحراف دنبال می کنند.


* علت اصلی مخالفت ایثارگران با هاشمی رفسنجانی

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد به مواضع اخیری که از سوی آقای هاشمی مورد ارتباط با آمریکا ابراز شد گفت: آقای هاشمی خودش صریحاً ابراز می کند که نظرات متفاوتی از از نظرات امام داشته و دارد و همین موضوع علت اصلی مخالف ما با وی است.

وی افزود: البته اشکال ندارد فردی نظر دیگری داشته باشد لیکن اینکه فرد یا جریانی دائم بگوید بیشترین قرابت را با امام و رهبری دارد لیکن نظراتش با امام و رهبری هم مغایر است پیامد این، رفتاری ناپسند است.

وی اضافه کرد: قدرت های سلطه گر حاکم بر جهان بعد از 100 ، 200، 300 سال تجربه استعمار و استثمار ملتها و با به غارت بردن اموال عمومی ملت ها توانسته اند قدرتی به دست آورند. لیکن باید بدانیم که با عقلانیت، با درایت و با برنامه، بر اساس و عده ای که قرآن داده می توان در مقابل این قدرت ها ایستاد بدون اینکه دچار انفعال شد و لذا باید به گونه ای مشی نماییم که جبهه حق در جهان تقویت شود و مواضع ما موجب تضعیف جبهه باطل شود.


* برخی اعتباری که از انقلاب گرفته اند را هدر دادند

وی اضافه کرد: البته موضع گیری صاحب‌منصبان و افراد دارای اعتبار نیز خود شایسته توجه بیشتری است چرا که آثار بیشتری به جا می گذارد متأسفانه برخی همه اعتباری که از انقلاب گرفته اند را بدون توجه به زمان شناسی به دلیل برخی بهانه ها و اختلافات، هدر می دهند.

فدایی تاکید کرد: باید با قدرت و وحدت، پیام واحدی را به نظام سلطه و دشمنان منتقل نماییم که برخی در صدد تزلزل در این پیام واحد هستند. اینکه پیام واحد، یکپارچه و کلمه واحدی از درون نظام به گوش جهانیان نرسد به نفع چه کسی است؟ آیا نظام سلطه تقویت نمی شود؟


* راهبرد ده ساله جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به راهبرد ها این جمعیت در انتخابات مجلس نهم گفت: هر تحلیلی که در مورد انتخابات از سوی جمعیت ارائه شده و خواهد شد مبتنی بر راهبردی است که جمعیت ایثارگران در دهه اخیر اتخاذ کرده و آن راهبرد "وحدت"است.

وی با اشاره به تحولات دهه 60و 70 گفت: در دهه 60 و 70 ، عده ای با استفاده از قدرت و رسانه هایی که در اختیار داشته ادبیاتی را بر فضای سیاسی کشور حاکم کردند که منجر به شکل گیری آرایش سیاسی دو قطبی متضاد در بین نیروهای انقلاب شد که نیروهای انقلاب را به چپ و راست تقسیم کرد که این تحلیل و آرایش از اصل و اساس، باطل بود.

وی افزود : علت هم این بود که اصل چپ و راست و ارادتی بود و با فضای بومی کشورمان هم خوانی نداشت. دوم اینکه ظرفیت های اجتماعی و سیاسی گسترده ای از کشور را نادیده می گرفت. سوم اینکه شاخص آن، مسایل اقتصادی بود در حالی که نیروهای انقلاب با گفتمان دیگری در کنار هم بودند. نکته دیگر اینکه نظام ما نظام ولایی بود و تفاوت ماهوی با آن تقسیم بندی داشت.


* تقسیم دو قطبی تضاد محور بین نیروهای انقلاب تقسیم بندی غلطی است

وی در ادامه تبیین راهبرد وحدت گفت: بنابراین تقسیم دو قطبی تضاد محور بین نیروهای انقلاب تقسیم بندی غلطی است در عین حال که راهبرد وحدت از مبانی دینی ما اخذ شده و در کلام امام و رهبری همواره آن را برجسته دیده ایم به طوری که مسیر پیشرفت و آبادانی کشور را در سایه وحدت، هدایت و راهبری کرده و می کنند.


* آنهایی که به دنبال شکاف و اختلاف در بین نیروهای انقلاب هستند باید دلیلی بیاورند.

وی افزود: وحدت، موضوعی بدیهی است، لذا آنهایی که به دنبال شکاف و اختلاف در بین نیروهای انقلاب هستند باید دلیلی بیاورند.

وی بااشاره به روندی که در مورد وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم دنبال می شد گفت: چرا عده ای رفتار متناقض دارند، چطور وقتی آقای احمدی نژاد در اواسط سال 89، اصولگرایان را برای انتخابات دعوت کردند مدعیان دو آتشه که امروز اختلافات را توجیه می کنند به آن دعوت، لبیک گفتند و در کنار به اصطلاح خودشان، حاضر بودند با ساکنین فتنه و انحراف بنشینند اما دعوت روحانیت و علمای بزرگی چون آقای مهدوی و یزدی را نپذیرفتند؟

فدایی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در مورد اتخاذ و انسجام گفت: در سخنرانی رهبری که تبیین شعار سال 91 در مشهد مقدس یک مرتبه، یک سر فصل جدیدی در سخنانشان با عنوان وحدت باز می کنند و خطابشان فقط دولت یا مجلس نیست بلکه همه اعم از گروههای سیاسی، مردم و... را خطاب قرار می دهند و می فرمایند: «عزیزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر کشور، امروز ما احتیاج داریم به اتحاد و یکپارچگى. بهانه‌هاى اختلاف زیاد است. گاهى در یک قضیه‌اى سلیقه‌ى یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانه‌ى اختلاف بشود. گاهى در کسى یک گرایشى هست، در دیگرى نیست؛ این نباید مایه‌ى اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه‌ى در درون، موجب فشل می‌شود.»

فدایی افزود: آنگاه رهبر حکیم انقلاب در ادامه فرمایشاتشان به قرآن و کلام امیرالمومنین(ع) اشاره می کنند و می‌فرمایند: «قرآن به ما تعلیم میدهد: «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم». اگر منازعه کنیم، سر مسائل گوناگون - مسائل سیاسى، مسائل اقتصادى، مسائل شخصیتى - دست‌به‌یقه شویم، دشمن ما جرى می‌شود. یک مقدار از جرأتى که دشمن در سالهاى گذشته پیدا کرد، به خاطر اختلافات بود. امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) به ما درس می‌دهد؛ می‌فرماید: «لیس من طلب الحقّ فاخطأه کمن طلب الباطل فأصابه». مخالفین دو جورند. یک مخالفى است که دنبال حق است، او هم دنبال جمهورى اسلامى است، او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست، منتها راه را اشتباه کرده؛ با این نباید دشمنى کرد؛ این فرق دارد با کسى که در جهت غیر نظام اسلامى، با هدف معاندانه‌ علیه نظام اسلامى حرکت میکند. دلها را به هم نرم کنید، برخوردها را نسبت به یکدیگر مهربانانه‌تر کنید.»


* توجیه گران اختلاف حد یقضی برای اختلاف افکنی ندارند

وی خاطر نشان ساخت: بالاخره آنهایی که دنبال توجیه اختلاف هستند و آن را تئوریزه می کنند، آیا حد یقضی برای اختلاف قائل هستند؟ دامنه اختلاف کجاست؟ در کدام نقطه ابراز می کنند که بیش از آن جلو نمی آیند که انقلاب بیش از این آسیب نبیند؟ متأسفانه توجیه گران اختلاف برای اثبات موضع خود حد یقضی ندارند به هر بهانه و کدورتی متشبث می شوند تا اینکه بتوانند خود و گروه شان را جا بیندازند.


* آیا برای اثبات حقانیت خود روحانیت را در مقابل روحانیت قرار دادن کار درستی است؟

وی اضافه کرد: آیا برای اثبات حقانیت خود روحانیت را در مقابل روحانیت قرار دادن کار درستی است؟ آیا درست است که امروز گروه الف بگوید آقای مهدوی ، فلان اشکال را دارد و فردا گروه ب بگوید آقای مصباح فلان اشکالات را دارد؟


* مدعی طرفداری آقای مصباح هستند اما می گویند انحراف توهم است

وی افزود: اتفاقاً توجیه گران اختلاف مدعی بودند که در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی حرکت می کنند مگر توسعه اختلاف در چارچوب گفتمان انقلاب است؟ نگاه کنید حضرت آیت ا... مصباح نگرانی جدی و حداکثری را از بروز انحراف بیان می کنند از آن طرف عده ای که مدعی طرفداری ایشان هستند می گویند اصلاً انحراف توهم است و برای ما ثابت نشده است.

فدایی با اشاره به ترکیب آراء گفت: مردم تصورشان بر این است که افرادی که رأی آورده اند و به دور دوم رفته اند، اصولگرایی واقعی، انقلابی، حزب اللهی، ولایی، صادق و امانتدار‌ند و رفتار عقلایی دارند لذا اگر برای مردم ثابت شود که فردی واقعاً خلاف نظر صریح رهبری مبنی بر وحدت عملی کرده و رفتاری متزلزل و غیر عقلانی دارد و فقط مدعی ارزش هاست حتماً با او رفتار دیگری خواهد داشت.


* دم از عدالت می زنند اما استفاده از امکانات عمومی را مذموم نمی دانند

وی افزود اگر به مردم ثابت شود که عده ای فقط دم از عدالت، مردم و مستضعفین می زنند و این را صرفاً در شعار مطرح می کنند لیکن استفاده از امکانات عمومی برای گروه خود را مذموم نمی دانند و چشم خود را بر مفسدین در دستگاه های اجرایی بسته اند، حتماً مردم وارد عمل می شوند و رفتار مردم با آنها تغییر می کند.


* ادعای آقازاده انگلیسی از زبان مدعیان

فدایی در پاسخ به سوالی در مورد برخی شایعات، تهمت و دروغ هایی که علیه وی به صورت سازماندهی شده، منتشر می شود گفت: می گویند فلانی دارای ویلا در شمال و کارخانه و چه و چه هست یادم است همان زمان هم فرزند یکی از مسئولین ارشد که الان در انگلیس به سر می برد به یکی از جوانان جمعیت ایثارگران گفته بود که می خواهیم این مطالب را علیه فدایی منتشر کنیم که از قضا اکنون این دروغ ها از سوی افرادی منتشر می شود که ادعای مخالفت با فتنه و آن فرزند فتنه گر دارند. البته می دانم از چه کانونهایی عده ای دنبال پرونده سازی علیه سربازان انقلاب هستند و خدا آنها را رسوا می کند.

وی افزود: افتخار است برای بنده که ولایت مدار هستم لیکن عده ای مطالب مخدوش و غیر قابل استناد را مطرح می کنند تا این افتخار بنده را در افکار عمومی دچار آسیب کنند این لطف الهی است که بنده از زندگی ساده ای در جنوبی ترین نقطه شهر تهران یعنی در شهرری زندگی می کنم و حداقل در این 33 سال انقلاب، مواضع شفاف و زندگی مشخصی دارم که برای هر انسانی قابل بررسی است.


* مدعی ولایت مداری است اما به طرح نظارت رای منفی می دهد

وی افزود: از رفتارهای متناقض بعضی افراد که باعث تعجب است این می باشد که طرف مدعی ولایت مداری است ولی در عمل به شکل دیگر رفتار می کند مثلا وقتی رهبری می فرمایند مجلس به فکر نظارت بر خودش باشد و از درون مجلس، سازوکار نظارت را طراحی کنید انقلابی می شوند و می گویند نظارت از درون مجلس بر مجلس فایده ای ندارد و بایستی از بیرون بر مجلس نظارت کرد در نتیجه به طرح نظارت رای نمی دهند و حتی مخالفت می کنند ما این گونه رفتارها را قبول نداریم.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...