نسخه چاپی

والیبال جام بزرگ قهرمانان- ژاپن

پیروزی قاطع شاگردان ولاسكو بر میزبان/ ایران بالاتر از آمریكا و ژاپن چهارم شد

عکس خبري -پيروزي قاطع شاگردان ولاسکو بر ميزبان/ ايران بالاتر از آمريکا و ژاپن چهارم شد

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ژاپن به مقام چهارم مسابقات جام بزرگ قهرمانان رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ژاپن به مقام چهارم مسابقات جام بزرگ قهرمانان رسید. ولاسکو برای آخرین بازی تیمش در جام بزرگ قهرمانان با توجه به مصدومیت محمد موسوی و امیر غفور از سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و ناصر رحیمی (لیبرو) استفاده کرد. ژاپنی‌ها خیلی امیدوار بودند که بازی آخر این تورنمنت مقابل ایران را با پیروزی پشت سر بگذارند و شاید به همین خاطر بازی با ایران را به آخرین بازی خود انتخاب کردند. بازی با سرویس‌های هدفدار آرمین تشکری و حملات مهارنشدنی حمزه زرینی شروع شد. تیم ملی ژاپن که در سال‌های اخیر به هیچ عنوان در حد و اندازه ایران نبوده است در ست اول نیز حرفی برای گفتن مقابل شاگردان ولاسکو را نداشت. وقت‌های استراحت فنی این ست در امتیازهای ۸ بر ۴ و ۱۶ بر ۶ به سود ایران گرفته شد. بازیکنان ایران در ست اول با نتیجه یک طرفه ۲۵ بر ۱۷ برنده شدند.

در ست دوم بازیکنان ژاپن بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند که اختلاف به اندازه ست اول زیاد شود. تلاش آن‌ها اما فقط به اندازه یک امتیاز به نفع‌شان بود. تمایل سعید معروف در این بازی بیشتر پاس‌های قدرتی بود و هدف بیشتر پاس‌هایش هم با توجه به بازی خوب حمزه زرینی، دریافت کننده شماره ۷ تیم ملی بود. بعد از او شهرام محمودی، آرمین تشکری و عادل غلامی بیشترین امتیاز را برای ایران تا پایان ست دوم کسب کردند. پاسور تیم ژاپن اما برای مقابله با حملات بازیکنان ایران مجبور شد از همه مهاجمانش استفاده کند ولی باز هم نتیجه آن چیزی نبود که انتظار داشتند. ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران به پایان رسید. بازیکنان ایران تا پایان این ست فقط ۸ خطا انجام داده بودند.

در ست سوم بازیکنان ژاپن این فرصت را پیدا کردند تا برای اولین بار با نتیجه ۴ بر ۳ از ایران پیش بیفتند اما این برتری، چند دقیقه بیشتر دوام نداشت. دفاع روی تور و توپ گیری بی نقص در کنار بازی کم اشتباه از بازیکنان ایران، عامل برتری شاگردان ولاسکو در این بازی یک طرفه مقابل ژاپن بود. تقاضای وقت استراحت در امتیاز ۱۸ بر ۱۲ به سود ایران، آخرین تلاش‌های گری ساتو، سرمربی ژاپن برای گرفتن حداقل یک ست بود. تیم مای ژاپن در این تورنمنت خانگی نه تنها امتیازی نگرفت بلکه فقط یک ست مقابل آمریکا کسب کرد. ست سوم این بازی هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ و کل بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایران تمام شد تا ایران بالاتر از ژاپن وآمریکا به مقام چهارم مسابقات برسد. تیم ایران در مسابقات سال ۲۰۰۹ پنجم شده بود.

۱۳۹۲/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...