نسخه چاپی

واكنش پرز به توافق ایران و ۱+۵

رئیس رژیم صهیونیستی در واكنش به توافق اولیه ایران و ۱+۵ در «ژنو» دولت ایران را از مردم این كشور جدا دانست و گفت: مسئولیت پیروزی این توافق برعهده مردم ایران و نه دولت این كشور بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق اولیه ایران و ۱+۵ در «ژنو» دولت ایران را از مردم این کشور جدا دانست و گفت: مسئولیت پیروزی این توافق برعهده مردم ایران و نه دولت این کشور بوده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «شیمون پرز» روز یکشنبه، در بیانیه‌ای در واکنش به توافق اولیه و موقت ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه المان) بیانیه‌ای را صادر کرد.

وی برخلاف دیگر مقامات صهیونیستی مستقیماً این توافق را رد نکرد و گفت: شب گذشته توافقی بین 1+5 و ایران به امضا درآمد. این یک توافق موقت بود. موفقیت یا شکست این توافق از طریق نتیجه و نه کلمات قابل قضاوت است.

شیمون پرز سپس مسئولیت موفقیت این توافق را حاکمیت ایران ندانست و بلکه آن را برعهده مردم ایران دانست و گفت: من می‌خواهم به مردم ایران بگویم: شما دشمنان ما نیستید و ما نیز دشمنان شما نیستیم. احتمال رفع این موضوع (هسته‌ای) از طریق دیپلماتیک وجود دارد. این مسئله در دستان شما قرار دارد. تروریسم را رد کنید. برنامه هسته‌ای را متوقف کنید. توسعه موشک‌های دور برد را متوقف کنید.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین گزینه نظامی علیه ایران را نادیده نگرفت و مدعی شد: اسرائیل همچون بقیه در جامعه بین‌الملل راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد اما من می‌خواهم به همه، آنچه که اوباما گفت و آنچه را که من شخصاً از رهبران دیگر شنیدم را یادآورم کنم که جامعه بین‌الملل یک ایران هسته‌ای را تاب نمی‌آورد. اگر مسیر دیپلماتیک با شکست روبرو شود، گزینه‌ هسته‌ای از طرق دیگر منع می‌شود. جایگزین بدتر خواهد بود.

با اینحال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه این رژیم ادعا کردند که واکنش اسرائیل احتمالاً همچنان شامل حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...