نسخه چاپی

حضور یك متهم امنیتی در معارفه ولایتی+عكس

عکس خبري -حضور يک متهم امنيتي در معارفه ولايتي+عکس

یك متهم امنیتی در مراسم معارفه علی اكبر ولایتی رئیس جدید مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام كه با حضور هاشمی رفسنجانی برگزار شد حضور یافت.

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، حضور مهدی هاشمی که پرونده‌ی وی در قوه قضائیه به علت اتهامات مختلف امنیتی- مالی درجریان است در مراسم معارفه علی اکبر ولایتی رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جالب توجه بود.
گفتنی است مهدی هاشمی شامگاه یکشنبه 2 مهرماه سال گذشته از دوبی به کشور بازگشت که این متهم پس از بازگشت به تهران در فرودگاه توسط نماینده دادستانی تفهیم اتهام شد و تعهد داد تا 24 ساعت بعد خود را به دادستانی معرفی کند.
سرانجام مهدی هاشمی در تاریخ 3 مهر به دادسرای اوین رفت و براساس وعده‌ای که دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده وی داده بود تحقیقات از این فرد آغاز شد.
دادسرای تهران در تاریخ 26 آذر عنوان کرد که مهدی هاشمی پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه مناسب از زندان اوین آزاد شد.
نهایتاً پس از 107 روز گذشت از بازداشت موقت مهدی هاشمی و آغاز رسیدگی به پرونده وی دادستان تهران در 20 دی ماه اعلام کرد کیفرخواست پرونده اتهامی مهدی هاشمی صادر شده و این پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.
15 اردیبهشت اولین جلسه رسیدگی به دادگاه مهدی هاشمی آغاز شد.
قاضی سراج که تا پیش از روز جلسه دادگاه در خصوص علنی بودن یا غیرعلنی بودن دادگاه اظهار نظری نکرده بود دادگاه را غیرعلنی آغاز کرد.
با درخواست وکلای مهدی هاشمی در ابتدای دادگاه مبنی بر مهلت، قاضی سراج با این درخواست موافقت کرد که در ادامه روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد دلیل این استمهال مشکلات و ایراداتی بوده است که در جریان بازپرسی و تحقیقات اولیه پرونده رخ داده است.
به این ترتیب پرونده مهدی هاشمی به دادسرای تهران بازگشت تا بار دیگر تحقیقات برای رفع نقایص این پرونده آغاز شود.
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان مراسم تودیع خود با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده مهدی هاشمی، گفت: پرونده در مرحله دادسرا است و منتظر بازگشت آن هستیم.
سخنگوی دستگاه قضا نیز در آخرین نشست خبری خود درباره این پرونده گفته بود: قوه قضاییه در مقام رسیدگی به این پرونده است و همانطور که گفتم پرونده ابتدا به دادگاه رفت اما دادگاه از آن نقصی گرفت و بار دیگر پرونده به دادسرا بازگشت که اگر این نقص برطرف شود پرونده به دادگاه ارجاع داده می‌شود.
وی تأکید کرد: شاید توقع مردم این است که رسیدگی به این پرونده سرعت بیشتری داشته باشد اگر از من هم بپرسند می‌گویم که رسیدگی به این پرونده طول کشیده اما می‌دانم که مقام‌های مربوط تلاش خود را می‌کنند.

۱۳۹۲/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...