نسخه چاپی

بی‌خبری از آقای سوپراستار

عکس خبري -بي‌خبري از آقاي سوپراستار

خبر بازگشت محمدرضا گلزار به كشور لابه‌لای خبرهای انتخاباتی گم شد.تصمیم گرفتیم، نگاهی به دو سال اخی ر او بیندازیم و ببینیم كه او در این دو سال اخیر چه كارهایی انجام داده است.

به گزارش نما به نقل ازمجله زندگی ایده آل: خبر بازگشت محمدرضا گلزار به کشور لابه‌لای خبرهای انتخاباتی گم شد. بسیاری گمان می‌کردند که او برای بازگشت به ایران با مشکلات خاصی روبه‌رو می‌شود اما او به راحتی به ایران بازگشت و هیچ مشکل خاصی هم برای او پیش نیامد. درست است که از بازگشت او خیلی نمی‌گذرد اما خبرهای زیادی در مورد او شنیده می‌شود. از شرکت در مراسم و کنسرت‌های موسیقی بگیرید تا فیلم‌هایی که قرار است در آنها بازی کند و هیچ کدام به مرحله نهایی نرسیده است. یعنی اینکه هنوز معلوم نیست او را با چه فیلمی به روی پرده سینماهای ایران می‌بینیم. به همین بهانه تصمیم گرفتیم، نگاهی به دو سال اخیر او بیندازیم و ببینیم که او در این دو سال اخیر چه کارهایی انجام داده است.



پروژه‌های جدید سوپراستار

اوایل سال 85 بود که فیلم سینمایی «آتش‌بس» به کارگردانی تهمینه میلانی به روی پرده سینماهای ایران نشست. فیلمی که در همان روزهای اول با فروش و استقبال خوبی روبه‌رو شد و در همان سال یکی از فیلم‌های پرفروش سال لقب گرفت. تا قبل از اینکه تهمینه میلانی خبر از ساخت فیلم جدیدی بدهد، به دنبال پروانه ساخت برای «فری کثیف» بود، اما حالا به نظر می‌رسد که چند پروژه را در دست گرفته است. او قرار است «آتش بس 2» را بسازد واین روزها در حال نوشتن فیلمنامه است و قرار است که بعد از اتمام نگارش فیلمنامه، پروانه ساخت را بگیرد و شروع به ساخت کند. او امیدوار است که بتواند با همان بازیگران قبل یعنی محمدرضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، کیکاووس یاکیده، احمد مهران‌فر و... فیلم جدید را بسازد اما اگر عملی نشد، با گروه دیگری کار خواهد کرد. تا چندي پيش بخشي از لوکیشن‌های فیلم و عوامل پشت صحنه انتخاب شدند و عوامل فیلم در حال نهایی شدن است. باید ببینیم که آیا فیلم بعدی گلزار، «آتش بس 2» است؟ خبرهای زیادی در مورد بازی از او در جدیدترین پروژه‌ها می‌شود. یکی دیگر از کسانی که اعلام کرده بود قرار است فیلم جدیدی با محمدرضا گلزار بازی کند، امین حیایی بود. او در یک گفت‌وگوی کوتاه اعلام کرد که به تازگی یک فیلمنامه به دست آنها رسیده است و قرار است با هم در یک پروژه بازی کنند. اما هیچ خبر تکمیلي دیگری از او به گوش نرسید اما خبر بازی گلزار در فیلم جدید به این دو خبر محدود نمی‌شود. زمزمه‌ها حاکی از این بود که محمدرضا گلزار به دليل حضور در جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی با نام «عرق سرد» به ایران آمده است. او یکی از گزینه‌های جدی برای بازی در این فیلم بود و مسعود کیمیایی از زمان ساخت «محاکمه در خیابان» مدتی او را تحت نظر داشت. اما خب هیچ کدام از آنها به توافق نرسیدند.

فعالیت‌های خیرخواهانه

اما تمام خبرها در این چند وقت اخیر که گلزار به ایران بازگشته، محدود به پیشنهاد بازی در فیلم‌ها نمی‌شود، او حضور پررنگی در کنسرت‌ها، مراسم پشت صحنه فیلم‌ها و البته مراسم خیریه دارد. او یکی از چهره‌هایی بود که در مراسم گلریزان دهلیز حضور داشت و با حضورش از این مراسم و این اتفاق حمایت کرد. این مراسم برای جمع‌آوری دیه و آزادی دومین محکوم به اعدام در سینما آزادی برگزار شد و به غیر از گلزار مهناز افشار، علی کریمی و بنیامین بهادری در این مراسم شرکت داشتند.



ورود آقایان ممنوع

بهتر است کمی به عقب بازگردیم، اصلا چه شد که سفر گلزار به طول انجامید؟ قرار نبود که او برای مدت طولانی از ایران برود. آخرین پروژه‌ای که او در آن حضور داشت، «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود. سریالی پر سر و صدا که یکی از حاشیه‌های اصلی آن دستمزد بالای محمدرضا گلزار بود که بعدها تکذیب شد. شاید رفتن او از ایران به خاطر حاشیه‌های زیادی بود که براي او پیش آمده بود مانند دستمزدهای زیاد برای حضور چند دقیقه‌ای‌ او در یک فیلم سینمایی. بسیاری‌ عقیده داشتند که با رفتن او مدتی نامش از ذهن‌ها فراموش می‌شود اما این طور نشد و حاشیه‌های بیشتری برای او درست شد. با عکس‌هایی که از او در خارج از کشور منتشر می‌شد، زمزمه‌های ممنوع‌الورود بودن او را به ایران قوی‌تر می‌کرد. عده‌ای عقیده داشتند که او دیگر نمی‌تواند به ایران بازگردد و در صورت ورود با مشکل روبه‌رو خواهد شد اما خب این طور نشد. هر چند که ورود او به ایران در لابه‌لای خبرهای انتخاباتی گم شد. اما مشکل دیگری برای او به وجود نیامد.

بهترین‌ها در کنار هم

کمی عقب‌تر می‌رویم. محمدرضا گلزار یکی دیگر از بازیگرانی بود که علاوه بر حضور در سینما فعالیت‌های دیگری هم داشت. در ابتدای سال 88 بود که «کلوب مردان» را افتتاح کرد. یک باشگاه زیبایی، که در آن همه جور امکاناتی در زمینه آرایش، طراحی، اصلاح مو، گریم، ماساژ و البته مشاوره بدنسازی وجود داشت. در کنار آن یک آتلیه مجهز عکاسی برپا شد و گوشه‌ای هم به دکوراسیون داخلی اختصاص داده شد. او در مورد طراحی داخلی ساختمان در این مجموعه گفت:«من کلینیک دکوراسیون داخلی دارم، یعنی از ابتدا کلید ساختمان مسکونی یا تجاری را تحویل می‌گیرم و بعد از تغییر دکوراسیون کلید را هم تحویل مشتری می‌دهم. از کف، دیوار و چیدمان سیستم‌های صوتی و تصویری و... کار مبلمان انجام می‌دهیم، هم مبلمان وارد می‌کنیم، هم مبلمان می‌سازیم، هم طراحی می‌کنیم و یک تیم ۱۷ نفره مرا همراهی می‌کنند. منزل، ویلا یا محل کار با هر بضاعتی که در نظر بگیرند، کار ما را شامل می‌شود.» اما این ایده از کجا آمده بود.« من این کلوپ را ابتدا برای خودم افتتاح کردم. کارهایی از جمله گریم و آرایش مو و صورت را قبل از اینکه در فیلمی بازی کنم، اینجا انجام می‌دادم. می‌خواستم آتلیه شخصی برای خودم داشته باشم، بر این اساس من این کلوپ را تاسیس کردم. تخصصی بودن و حرفه‌ای بودن این کار برای من خیلی مهم بود و این جریان را به طور حرفه‌ای بررسی کردم، چرا که اعتقاد دارم در هر کاری که وارد می‌شوم باید بهترین کار را ارائه دهم و بهترین‌ها را دور هم جمع کنم.



در این مجموعه دوستانی را گرد هم آوردم که به نظر من از متخصص‌ترین و بهترین‌ها هستند، من همیشه دوست داشتم چیزی که در ذهنم است را در مورد کارهایی که به سینما، عکاسی و... مربوط می‌شود بتوانم به صورت تخصصی به مردان ایرانی که دوست داشتند و می‌پرسیدند که مثلا من موهایم را کجا درست می‌کنم یا کجا عکس می‌گیرم به این دوستان معرفی کنم. از او می‌پرسیم، با این تفاصیل هزینه در اینجا باید زیاد باشد: او مي​گويد باید بگویم که اصلا این مجموعه، مجموعه گرانی نیست و در توان همه جوانان است و حتی شاید قیمت اینجا از قیمتی که جاهای دیگر پرداخت می‌کنند، کمتر هم باشد و حتی برای بعضی‌ها باورکردنی نباشد.» گلزار در ادامه می‌گوید: «تعدادی از همکاران من به آشنایی‌های گذشته برمی‌گردد. برادر خودم «بردیا» هم مدیر داخلی اینجاست که از ساعت ۹ صبح در مجموعه به من کمک می‌کند. خودم هم سعی می‌کنم ساعاتی از روز را در اینجا باشم.» اینکه حالا محمدرضا گلزار چه برنامه‌ای برای آینده‌اش دارد را نمی‌دانیم. باید دید که او ترجیح می‌دهد در چه زمینه‌ای فعالیت داشته باشد.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...