نسخه چاپی

وضعيت آبي ها در گفت و گوي مشرق با ورمزيار:

فتح اله زاده برای استقلال حاشیه درست كرد

عکس خبري -فتح اله زاده براي استقلال حاشيه درست كرد

بازیكن سال های دور استقلال معتقد است كه مدیرعامل در روزهای اخیر عملكرد انتقادپذیری داشته و موجب ایجاد حاشیه شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار ورزشي مشرق، استقلال كه روزي،‌ بسياري مي پنداشتند قهرمان زودهنگام ليگ برتر و جام حذفي نام خواهد گرفت و در ليگ قهرمانان آسيا نيز مدعي است، اكنون در شرايطي قرار دارد كه حواشي زيادي با آن همراه شده است. چه شد كه اين تيم به اين وضعيت دچار شد؟ صادق ورمزيار، بازيكن سابق آبي ها در گفت و گو با مشرق، به تحليل اين وضعيت و دلايل روي دادن آن پرداخت. متن اين مصاحبه را در زير مي خوانيد:
با یارگیری اول فصل استقلال، برخي معتقد بودند كه اين تيم در این فصل کهکشانی بسته شده و راه راحتي تا قهرماني در ليگ برتر و جام حذفي و حتي موفقيت در آسيا دارد. اكنون كه روزهاي پاياني فصل را پشت سر مي گذاريم، متوجه می شوند که واقعا اینطور نبوده چرا که تيم در برخی نقاط مشکل داشت و به مرور زمان این ضعف‌ها خود را نشان داد. بعد از رفتن فرهاد مجیدی و نداشتن جایگزین مناسب که بتواند جای خالی اش را پر کند، استقلال به سیستمی روي آورد، كه در آن ضعیف فراوان دارد. آندرانيك تيموريان، کیانوش رحمتی و مجتبی جباری هم به خاطر فشار بازی ها مصدوم شدند و الان هم در خدمت تیم نیستند.

* در نبود رحمتی، استقلال دروازه بان ندارد
استقلال در جذب دروازه بان شماره یک کشورمان در ابتدای فصل خیلی خوب عمل کرد؛ اما چه فایده؟ آیا جایگزینی برای او دارد كه اگر آسیب ديد یا تا الان که در برخی ديدارها به زور آمپول و قرص توانسته در ترکیب قرار بگیرد، از آن استفاده كند؟ آیا به این فکر کرده ایم اگر نباشد، استقلال به چه روزی می افتد؟ اگرچه وي تا این لحظه برای استقلال فوق العاده عمل کرده است.

* در جذب بازیکن حرفه ای عمل نشد
کادر فنی فصل قبل زحمات زیادی کشیده بود و نایب قهرمان لیگ بود. فکر می‌کنم در بستن تیم امسال، دیر عمل کردند و باید از نیم فصل دوم فصل قبل، به فکر بازیکنان این فصل مي بودند. نباید هفت بازیکن چپ پا مثل جاسم کرار، محسن یوسفی، فریدون زندی، جواد شیرزاد، مهدی امیرآبادی و حتی شریفات جذب مي شد و در برخی پست های کلیدی، بازیکني جذب نشود.

* استقلال هنوز جزو بهترین های آسیاست
استقلال تیمی بود که دو بار قهرمان آسیا شد و هنوز آمارها نشان می دهد جزو بهترین های آسیاست. اگرچه چند سالی است اين تيم نتوانسته انتظارات گذشته را برآورده کند و قهرماني خود را تکرار کند؛ اما باز هم در زمره تيم هاي پرافتخار قاره است. البته استفاده بیش از اندازه از برخی بازیکنان، باعث مصدومیت های مکرر شد؛ اما آنها هنوز هم در لیگ فرصت دارند و چیزی را از دست نداده اند. کادر فنی بايد تفکرات جدید را به تیم وارد کند چرا که هنوز فرصت باقی است و می‌توان نتایج را به نفع خود برگرداند؛ اما اگر باز هم بخواهیم با همین تفکرات کار کنیم، نتیجه نمی گیریم. هنوز امتیازات زیادی در لیگ برتر مانده که در هفته های پایانی رد و بدل می شود. پرویز مظلومی و همکارانش بايد بسیار باهوش عمل کنند.

* ديدارهاي استقلال قابل پیش بینی نیست
برایم به عنوان یک استقلالی، خیلی جالب است که اصلا نمی توان بازی های این تیم را پیش بینی کرد. ديداري که فکر نمی‌کنی پیروز شود را می‌برد؛ حتی در خارج از خانه؛ اما بازی مقابل تیمی که راحت فکر می‌کنی ببرد، در خانه حتی می‌بازد. این موضوع برای تیمی مثل استقلال بسیار بد است. الجزیره که در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال بود، چیزی برای گفتن نداشت و باید به راحتی شکستش می دادیم؛ اما باختیم كه اصلا باور کردنی نبود. اگر تیم رده هشتم لیگ برتر هم مقابل آن حریف قرار می گرفت، پیروز می شد؛ حتی حریف از دقیقه 60 به بعد دستش بالا بود و شش بازیکنش در زمین راه می رفتند. چون در انتقال توپ از دفاع به حمله ضعف داشتیم، نتوانستیم پیروز میدان شویم. الجزیره را حتی استقلال می تواند در امارات با اختلاف 2 گل شکست دهد؛ اما این در صورتی ممكن است که تیم سر حال باشد و خوب تمرین کند. هنوز استقلال سه بازی دور برگشت دارد که 9 امتیاز دارد. شک نداشته باشید، اگر کمی دقت کنند، به راحتی صعود می کنند.

* فتح اله زاده خودش برای استقلال حاشیه درست می کرد
حدود چند هفته قبل بود که فتح اله زاده اعلام کرد با چند گزینه خوب خارجی برای هدایت استقلال مذاکره کرده که این کاملا غیر حرفه ای بود. از مدیری مانند او بعید به نظر می رسید. برخی نیز شروع به شیطنت در تیم کرده اند که فکر می کردم مدیری چون فتح اله زاده آن را جمع کند و به تیم آرامش دهد؛ اما این مسئله از سوی مدیریت باشگاه دیده نشد. خیلی جالب تر اینکه هنوز هیچ تیمی در این فصل قهرمانی نیاورده؛ ولی استقلال یک جام آورده و هیچ حمایتي را از تیم و کادر فنی شاهد نیستیم. آوردن مربی برای فصل بعد حق هر مدیر است؛ اما نه اینکه در این روزها و در این شرایط حساس بخواهیم در موردش صحبت کنیم و به تیمی که در کورس قهرمانی است، ضربه بزنیم. به جرات مي گويم كه تا این لحظه، مظلومی در کارش موفق بوده و باید در این روزها او را کمک کرد.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...