نسخه چاپی

معتادان بیشترین مبتلایان به ایدز

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: میزان ابتلای اچ، ای ،وی و ایدز در مردان بیش از ۸۹درصد است كه شایع‌ترین گروه سنی ۲۵تا ۳۴سال است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: عباس صداقت، امروز در بوشهر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیماری اچ، ای ،وی و ایدز یک بیماری رفتاری است که ریشه آن در بسیاری از آسیب ها و عوامل اجتماعی قابل جستجو است اظهار کرد: جوان بودن جمعیت کشور وکنجکاو بودن جوانان که رفتارهای پرخطر را تجربه می‌کنند بسبب شده است این قشر بیشتر در آسیب به ویروس اچ، ای، وی قراردهد.

وی با بیان اینکه برای کنترل ویروس اچ، ای، وی مشارکت همه سازمانها و مردم می‌طلبد تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی و بدون حمایت بقیه سازمان ها وارگان های ذی ربط، و مردم قادر نخواهد بود عفونت اچ، ای، وی را کنترل کند. رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان به ویروس اچ ،ای، وی را حدود ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: براساس آمار موجود تا اول تیر امسال تعداد افراد آلوده به اچ، ای، وی درکشور ۲۶هزارو ۵۵۶ نفر است و تخمین زده می شود حدود ۹۰ هزار نفر مورد ابتلا به این عفونت نیز در کشور وجود داشته باشد.

صداقت با اشتره به اینکه ویروس این بیماری در مردان بیشتر است خاطر نشان کرد: میزان ابتلای اچ، ای ،وی در مردان بیش از۸۹ درصد است و شایع ترین گروه سنی مبتلا به ویروس اچی ای وی و ایدز نیز بین سنین ۲۵تا ۳۴سال است. وی افزود: شمار فوت شدگان اچی، ای، وی و ایدزی در کشور نیز ۵ هزارو ۳۴۵نفر است.

وی، با بیان این که بیشترین راه انتقال، اعتیاد تزریقی است افزود: خلاء آماری ۷۰ هزار نفری اچ ای وی در کشور به این معناست که این افراد از وضعیت بیماری خود اطلاع ندارند که با توسعه مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و آزمایش و مشاوره می توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

۱۳۹۲/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...