نسخه چاپی

علی‌ فتح‌الله‌زاده تاكید كرد:

خاك بر سر ما كه یك بچه عضو هیات رئیسه شده

ما ورزشگاه آزادی را ۳۵ میلیون تومان اجاره می گیریم اما مسئولان ورزشگاه از پاركینگ همین ورزشگاهی كه ما اجاره كرده ایم.

به گزارش نما، مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از شرایطی که بر فوتبال و درآمدزایی باشگاه‌‎ها حاکم است، گفت: خاک بر سر من و امثال عابدینی که ما در این فوتبال هستیم اما یک بچه عضو هیات رئیسه فدراسیون شده است.

علی فتح‌الله‌زاده که امروز دوشنبه در نشست اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور سخن می گفت ضمن بیان این مطلب به پرداخت نشدن حق باشگاه ها اشاره کرد و افزود: ما ورزشگاه آزادی را ۳۵ میلیون تومان اجاره می گیریم اما مسئولان ورزشگاه از پارکینگ همین ورزشگاهی که ما اجاره کرده ایم ۳۵ میلیون تومان می گیرند، از تابلوی پشت مربیان پول در می آورند اما چیزی به ما نمی دهند.

وی با اشاره به جلسه ای که با وزیر ورزش و جوانان داشت گفت: جلسه خوبی با آقای گودرزی داشتم و بیشتر در مورد مسائل کلی صحبت کردیم. از ایشان خواستم که به استقلال و پرسپولیس کمک کنند. متاسفانه دولت به ما ۵ میلیارد تومان می دهد و بعد اسم ما را مدیران هزینه می گذارند. ولی حق این دو تیم را نمی دهند. ما سالی ۳۰ میلیارد تومان بابت حق پخش تلویزیونی باید بگیریم که حق ما را نمی دهند.

مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از شرایطی که بر فوتبال حاکم است گفت: خاک بر سر من و امثال عابدینی که یک بچه عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شده است. این عضو را خود ما انتخاب کرده‌ایم. می‌گویند مدیران باشگاه‌های ما انگلیسی بلد نیستند، اگر اینطور است یک حمال که انگلیسی بلد است را بکنند رئیس فدراسیون فوتبال!

وی در ادامه در خصوص انتقادات مطرح شده از مدیران فوتبالی که زبان انگلیسی بلد نیستند، اظهار داشت: اگر مدیران انگلیسی بلد نباشند ایرادی ندارد و دلیل نمی‌شود بلد نبودن زبان باعث شود مدیر بدی باشند. اگر اینگونه است یک حمال یا باربر آمریکایی و انگلیسی می‌توانند مدیریت کنند.

فتح‌الله‌زاده افزود: برخی روسای جمهور ممکن است زبان بلد نباشند، مثلا اوباما روسی بلد نیست، این عیب نیست هر چند اگر انگلیسی بلد باشید کار بهتر پیش می‌رود اما مدیریت، فهم، شعور و تدبیر می‌خواهد نه بلد بودن حتمی زبان.

وی در خصوص مخالفت وزیر ورزش و جوانان با خصوصی شدن سرخابی‌ها تصریح کرد: به ایشان حق می‌دهم موافق این مسئله نباشد چون بسته حمایتی دولت از بخش خصوصی معلوم نیست. اگر تیم را خصوصی کنند ولی دولت حمایت نکند با موفقیت همراه نخواهد بود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در این خصوص اضافه کرد: به طور مثال انگلیس مهد فوتبال دنیاست و این رشته ورزشی در آن کشور سودآور است ولی دو ورزشگاه بزرگ این کشور توسط دولت و شهرداری بازسازی شده و پس از بازسازی به صورت بلاعوض به باشگاه سپرده می‌شود.

وی در ادامه پیشنهادی را به این شرح مطرح کرد: من آماده هستم استقلال را هفت سال به صورت پیمانکاری اجاره کنم یک ریال هم از دولت پول نمی خواهم و تمام بدهی‌ها را صفر می‌کنم.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا این مسئله را در نشست روز گذشته با گودرزی وزیر ورزش و جوانان هم مطرح کردید؟، اظهار کرد: البته بدین شکل که نگفتم و کلیات را مطرح کردم، مطمئنا خود ایشان موضوع را درک خواهند کرد.

وی در خصوص انتقادات مطرح شده به اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هم تاکید کرد: اعتقاد من این است افرادی که در مجمع فدراسیون حضور می‌یابند باید میزان آگاهی خود را نسبت به اساسنامه و اتفاقات بالا ببرند. متاسفانه دوستان ما رای‌ها را جدی نمی‌گیرند و بیشتر بر اساس رفاقت رای می‌دهند. در حال حاضر ۳۴ مدیر باشگاهی در فوتبال فعالند که اگر حق رای پیدا کنند، می‌توانند هر کاری را انجام دهند. امیدوارم اتفاقات به جایی برسد که ارزش واقعی رای‌ها مشخص شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد بحث مقابله با فساد در فوتبال هم تصریح کرد: در این خصوص بیشتر حرف مطرح می‌شود تا عمل. در مورد اختلاس سه هزار میلیاردی تاکنون چند جلسه انجام شده که حالا برای یک تخلف اثبات نشده از سوی یک داور این همه جلسه نمی‌گذارند، ۳ هزار میلیارد یعنی هزینه ۱۰ سال اداره فوتبال. یک داور در صورت اثبات تخلفش ۵۰ میلیون حاصل می کند که با این اعداد و ارقام قابل مقایسه نیست هر چند من اعتقاد دارم باید با این مسائل به صورت عملی برخورد کرد نه تنها در حد حرف.

وی در مورد اینکه در بازی با پرسپولیس با ستارگان میلان حضور می‌یابد، تصریح کرد: اگر فرصت بشود به ورزشگاه می‌روم.

فتح‌الله‌زاده در مورد انتقاد از بحث‌های مطرح شده در اتحادیه فوتبال هم گفت: هر چه جلوتر می‌شویم بحث‌ها بهتر می‌شود زیرا گیرایی افراد افزایش می‌یابد، البته بهتر است پس از ۱۸ سال بحث‌های حاشیه‌ای را کنار گذاشته و اصولی پیش ببریم. ضمن اینکه من اعتقاد ندارم روند اتحادیه کند پیش می‌رود بلکه معتقدم اتحادیه ساکن است و روند حرکتی ندارد.

۱۳۹۲/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...