نسخه چاپی

با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل؛

دمشق: مبارزه با تروریسم در حل موفق بحران سوریه سرنوشت‌ساز است

عکس خبري -دمشق: مبارزه با تروريسم در حل موفق بحران سوريه سرنوشت‌ساز است

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل اعلام كرد: مبارزه با تروریسم امری سرنوشت ساز در موفقیت هرگونه راهكار مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است.

به گزارش نما؛ به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: توقف خشونت‌ها و تروریسم در سوریه نیازمند آن است که کشورهای حامی گروه‌های تروریستی مسلح از جمله عربستان، قطر، ترکیه و دیگر کشورهای معروف و در راس آن‌ها فرانسه از هرگونه اعطای حمایت نظامی، مالی، لجستیکی و یا آموزش به این گروه‌ها دست بکشند.

این وزارتخانه ادامه داد: مبارزه با تروریسم که ملت سوریه را هدف قرار داده، امری سرنوشت ساز در موفقیت هرگونه راهکار مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است و به روند سیاسی در دیدگاه مردم سوریه اعتبار بیشتری می‌بخشد.

در متن نامه‌های ارسالی از سوی وزارتخارجه سوریه به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید شده که به خاطر فتواهای تکفیری که خارج از اصول اسلام است و برخی شیوخ فتنه آن‌ها را صادر می‌کنند و حمایت کشورهای شناخته شده‌ای چون قطر و عربستان از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده باعث شده که سوریه امروز هدف این گروه‌ها قرار بگیرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ماه‌های گذشته در سوریه ورود گروه‌های تندروی تروریستی به شکل سازماندهی شده و با هدف اجرای طرح‌هایی بود که مسیحیان را در سراسر منطقه به ویژه سوریه هدف قرار داده بودند. گروه‌هایی که در تلاشند نقشه‌های خود را از طریق حمله به مناطقی که اکثریت ساکنان آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند محقق کنند. کما اینکه شاهد حملاتی به مسیحیان دمشق و حلب با خمپاره بودیم که به خرابی خانه‌های شهروندان سوری و مدارس و کلیساها منجر شد.

دمشق در ادامه تاکید کرد: دولت سوریه معتقد است که مذاکرات ملی باید میان خود سوری‌ها و با رهبرانشان و بدون هیچ گونه دخالت خارجی برگزار شود چرا که ملت سوریه تنها گروهی است که از لحاظ قانونی می‌تواند آینده کشورش را تعیین کرده و رهبران خود را از طریق صندوق‌های رای انتخاب کند.

در پایان نامه وزارتخارجه سوریه اعلام شده که دولت سوریه بارها تاکید کرده است آماده رفتن به ژنو2 و تلاش برای موفقیت اقداماتش در پاسخگویی به خواسته‌های مردم است.

۱۳۹۲/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...