نسخه چاپی

حمایت چین از حل‌ بحران فلسطین در روز جهانی همبستگی

عکس خبري -حمايت چين از حل‌ بحران فلسطين در روز جهاني همبستگي

رئیس‌جمهوری چین با استقبال از آغاز مجدد مذاكرات مسالمت‌آمیز میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، اظهار كرد كه پكن با اخلاص از مساله فلسطین حمایت می‌كند.

 به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاری شینهوا، "شی جینپینگ"، رئیس‌جمهوری چین در پیامی برای استقبال از نشست سازمان ملل جهت برگزاری روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد: چین نسبت به از سرگیری مذاکرات مسالمت‌آمیز میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها خرسند است و با اخلاص از مساله فلسطین حمایت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که مسئولان فلسطینی و اسرائیلی "نیروی پیشبرد" برای ادامه مذاکرات را حفظ کنند و پیشرفت‌های ملموسی در سریع‌ترین زمان ممکن در این زمینه محقق شود".

شی جینپینگ عنوان داشت: مساله فلسطین برای تحقق ثبات بلندمدت و آسایش پیشرفت فلسطینی‌ها و دیگر ملت‌ها در خاورمیانه امری مهم است و این مساله باید از طریق مذاکرات حل‌وفصل شود.

رئیس جمهوری چین افزود: پکن به عنوان عضو دائم شورای امنیت و یک کشور مسئول تمایل دارد تا با جامعه بین‌الملل همکاری داشته باشد و برای تحقق صلح همیشگی در خاورمیانه تلاش‌ کند.

پس از اینکه مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1977 خواهان تعیین روزی برای همبستگی با مردم فلسطین شد تا از این طریق توجه‌ها به عدم دستیابی مردم فلسطین به حقوقشان معطوف شود، روز 29 نوامبر هر ساله به عنوان روز حمایت همبستگی با مردم فلسطین گرامی داشته می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...