نسخه چاپی

سازمان ملل تلاش برای برگزاری موفق ژنو 2 را خواستار شد

عکس خبري -سازمان ملل تلاش براي برگزاري موفق ژنو 2 را خواستار شد

دبیركل سازمان ملل ضمن دعوت از گروه‌ها برای فراهم كردن زمینه‌ی برگزاری موفقیت‌آمیز ژنو 2 ، از آن به عنوان فرصت و وسیله‌ای برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت یاد كرد.

 به گزارش نما؛ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار سه جانبه با نمایندگان روسیه، آمریکا و سازمان ملل در ژنو از تمامی طرفین سوری خواست تا برای فراهم کردن شرایط برگزاری موفقیت آمیز ژنو 2 تلاش کنند.

وی همچنین از این کنفرانس به عنوان فرصت و وسیله‌ای برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه یاد کرد؛ روند انتقالی که بتواند پاسخگوی خواسته‌های قانونی مردم سوریه بوده و از همه احزاب و گروه‌های این کشور حمایت کند.

بان کی‌مون همچنین بر لزوم استفاده بهینه و کامل از کنفرانس ژنو 2 در پایان دادن به رنج‌های ملت سوریه تاکید و عنوان داشت: جنگ داخلی سوریه هنوز هم بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات در منطقه است.

در بیانیه صادر شده از سوی سازمان ملل تاکید شده که هدف از برگزاری ژنو 2 تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل و بر اساس تفاهم متقابل میان گروه‌های سوری است.

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم توقف خشونت‌ها اعطای مجوز به گروه‌های کمک‌رسانی برای ارسال کمک‌ها و آزادی بازداشت شدگان و بازگشت آوارگان سوریه به داخل سوریه خواسته شده است.

۱۳۹۲/۹/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...