نسخه چاپی

نگرانی مقام‌های آمریكا و انگلیس از افشاگری‌های بیشتر اسنودن

عکس خبري -نگراني مقام‌هاي آمريکا و انگليس از افشاگري‌هاي بيشتر اسنودن

مقامات اطلاعاتی آمریكا و انگلیس بابت اینكه ادوارد اسنودن مجموعه بزرگی از اطلاعات فوق محرمانه و رمزگذاری شده را ذخیره كرده باشد، نگرانند.

به گزارش نما؛ چندین مقام‌ حاضر و سابق آمریکا و دیگر منابع در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند، این مجموعه احتمالا شامل اسناد با نام‌های پرسنل اطلاعاتی آمریکا و متحدانش است.

به گفته دو منبع که خواستند نامی از آن‌ها برده نشود، این مجموعه به شدت رمزگذاری شده و باز کردن آن نیازمند چند رمز عبور است، حداقل سه نفر این رمزهای عبور را در اختیار دارند که تنها در مدت کوتاهی از روز معتبر است.

به گفته یکی از منابع، این مجموعه اسناد، نوعی "سیاست بیمه" برای ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در برابر دستگیری یا سایر تهدیدات است.

کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که احتمالا اسنودن در این ماه بین 50 تا 200 هزار سند محرمانه را از ‌آژانس امنیت ملی و سازمان اطلاعاتی انگلیس (GCHQ) دریافت کرده است. اسنودن گاهی اوقات از کلمه عبور افراد بی‌اطلاع برای دستیابی به اطلاعات محرمانه استفاده کرده است.

گلن گرین والد، یکی از خبرنگارهایی که اسنودن اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را به او داد، گفت: اسنودن اقدام احتیاطی زیادی را اتخاذ کرد تا مطمئن شود که افراد مختلفی در سراسر جهان این آرشیو را در اختیار داشته و مدارک به طور حتم منتشر خواهند شد.

به گفته منابع، لیست نامه‌ها و رزومه پرسنل آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان جاسوسی انگلیس، از جمله اسنادی است که اسنودن به دست آورده اما تاکنون افشا نکرده است.

افشاگری‌های اسنودن از اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا که از ماه ژوئن آغاز شد، واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت اما موضوع جاسوسی این آژانس از رهبران برخی کشورهای جهان، باعث تیره شدن روابط واشنگتن و برخی از هم‌پیمانانش شد.

۱۳۹۲/۹/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...