نسخه چاپی

نفتكش ایرانی پس از ژنو ماموریت گرفت

مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران سیاست‌های پس از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ برای یك دوره ۶ ماهه را تشریح كرد و با بیان اینكه پیش بینی می‌شود سطح فروش نفت ایران به مشتریان حفظ شود، اعلام كرد: نفتكش ایران رایزنی‌ با دست‌اندركاران حمل و نقل دریایی ملی، بین‌المللی و اجرای سیاست‌های وزارت خارجه را در دستور كار قرار می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اکبر صفایی با استقبال از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، گفت: بر اساس توافق‌های انجام شده برای یک دوره ۶ ماهه برخی از تحریم‌های موجود نفتی لغو و تحریم‌های جدید نفتی به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی نفت خام و محصولات پتروشیمی علیه ایران اعمال نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: از این رو پیش بینی می‌شود پس از مذاکرات ژنو، سطح فروش نفت ایران به مشتریان فعلی و صادرات نفت کشور حفظ شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به کاهش برخی از تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده بیمه، سرویس‌های حمل و نقل نفت و لغو کامل صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اتحادیه اروپا، اظهار داشت: با این وجود در متن پیش نویس توافق ایران و گروه ۱+۵، درباره لغو تحريم‌هاي حاكم بر كشتيراني جزئیاتی منتشر نشده است.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر یکی از ماموریت‌های شرکت ملی نفتکش ایران ارائه خدمات حمل و نقل دريايي در سطح بين‌المللي است، تصریح کرد: بر این اساس شرکت ملی نفتکش ایران از هرگونه توافق عملي برای تسهيل ارائه خدمات كشتيراني به ویژه در حوزه حمل و نقل نفت خام استقبال مي‌کند.

صفایی با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفتکش ایران انجام رایزنی‌های گسترده با تمامی دست‌اندرکاران حمل و نقل دریایی ملی، بین‌المللی و پيروي از سياست‌هاي وزارت امور خارجه را در دستور کار قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: با مجموعه این اقدامات شرکت نفتکش تلاش می‌کند گام‌های مؤثری در زمینه اجرایی شدن مفاد توافق هسته‌ای ژنو، بردارد.

۱۳۹۲/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...