نسخه چاپی

خاكسپاری مخفیانه دو هنرمند پرحاشیه در قطعه هنرمندان

اگرچه تمام هنرمندان و از جمله این دو عزیز محترمند اما چطور این دو مرحوم با وجود اینكه هیچ گاه جزو هنرمندان رسمی كشور نبوده‌اند، در قطعه هنرمندان به خاك سپرده شده و در این شرایط اقتصادی نهادهای فرهنگی و هنری هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی برای انتقال آنها صرف شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس ، روز دوشنبه یک سایت خبری را مبنی بر این که آرش و سروش فرازمند در آمریکا به قتل رسیده و توسط خانه سینما با هزینه ای بالغ بر 100میلیون تومان به ایران منتقل شدند و با اجازه معاونت هنری وزارت ارشاد در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شدند، منتشر شد.

مرحوم آرش و سروش در ایران به صورت زیرزمینی فعالیت می کردند و موفق به دریافت مجوز برای فعالیت های خود نشدند و برای ادامه فعالیت های موسیقی خود به آمریکا مهاجرت کرده اند.

سوال اینجا بود که اگرچه تمام هنرمندان و از جمله این دو عزیز محترمند اما چطور این دو مرحوم با وجود این که هیچ گاه جزو هنرمندان رسمی کشور نبوده اند و فقط در فیلمی غیر مجاز از فیلمساز فراری-بهمن قبادی-حضور داشته‌اند و قطعات غیرمجازی هم در زمینه موسیقی داشته‌انددر قطعه هنرمندان به خاک سپرده شده و در این شرایط اقتصادی نهادهای فرهنگی و هنری هزینه 100میلیون تومانی برای انتقال آنها صرف شده است. اگر هم از هنرمندان این کشور محسوب می شدند، چرا مجوزی دریافت نکردند؟

به سبب روشن‌تر شدن ابعاد این موضوع ،به سراغ خانه سینما و معاونت هنری ارشادرفتیم و در گفتگو با آقای توحیدی عضو هیئت مدیره و سخنگوی خانه سینما دریافتیم که ظاهرا خانه سینما هیچ دخالتی در انتقال و یا به خاک سپاری آرش و سروش فرازمند نداشته است. مسولان سازمان سینمایی نیز در حالی‌که از پاسخ دادن طفره می‌رفتند اما در نهایت در مقابل اصرارهای زیاد ما اذعان کردندکه هیچ کمکی برای این موضوع انجام نداده و تنها آقای ایوبی برای عیادت به مادر این دو مرحوم که عضو کانون فیلم نامه نویسان خانه سینما بوده داشتند.

اما در عین حال صبح امروز طی مصاحبه ای با آقای مرادخانی، معاون هنری ارشاد، ایشان اذعان داشتند که به اصرار آقایان سریر، نوربخش اجازه به خاک سپردن داده اند و در انتقال برادران فرازمند به ایران دخیل نبوده اند و حلقه آخر و امضا کننده درخواست آنها بوده اند.اما در عین حال اگرچه در موضوع اجازه دفن تمام راه‌ها به دکتر سریر به عنوان اصرار کننده ! و علی مرادخانی به عنوان اجازه دهنده می‌رسد اما موضوع هزینه 100 میلیونی همچنان کاملا بلاتکلیف است و هیچ شخص،مدیر یا دستگاهی زیر بار این مورد نمی‌رود.

نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی هم که ادعا شده بود اصرار داشته‌اند تا این اتفاق صورت بگیرد. گفت: ما هیچ اطلاعی حتی از تاریخ به خاک سپردن این دو برادر نداشته ایم و ما تنها طبق معمول خانه موسیقی به استعلام معاونت هنری مبنی بر هنرمند بودن یا نبودن افراد پاسخ می دهد و هیچ گونه اختیار دیگری برای دفن هنرمندان در قطعه هنرمندان ندارد.در گزارش‌های بعدی به صورت تفصیلی به گفتگو با معاون هنری وزارت ارشاد آقای مرادخانی و سایر مسولان مرتبط خواهیم پرداخت.

۱۳۹۲/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...