نسخه چاپی

اعتصاب سراسری ادامه دارد

درگیری‌ ارتش لیبی با شبه‌نظامیان مسلح در بنغازی

عکس خبري - درگيري‌ ارتش ليبي با شبه‌نظاميان مسلح در بنغازي

شبكه خبری اسكای نیوز عربی از درگیری‌ مجدد میان ارتش لیبی با گروه "النصار الشریعه" در بنغازی خبر داد. این در حالی است كه شبكه الجزیره اعلام كرد تمامی ادارات دولتی،‌ مدارس و فروشگاه‌های شهر بنغازی در اعتراض به ناامنی این شهر بسته شدند.

به گزارش نما؛ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی لیبی اعلام کردند که درگیری‌های جدیدی میان ارتش این کشور با گروه‌های مسلح "انصار الشریعه" در شهر بنغازی به وقوع پیوست. این درگیری‌ها یک روز پس از کشته شدن نیروهای نظامی لیبی در حمله شبه‌نظامیان مسلح در بنغازی به وقوع پیوست.

ساکنان بنغازی نیز اعلام کردند که صدای درگیری جدید با سلاح‌های گرم در سه منطقه بنغازی پس از نیمه شب سه‌شنبه به گوش رسید.

در همین حال، منابع امنیتی تاکید کردند که گروه "انصار الشریعه" نیروهای خود را در خارج از بنغازی مستقر کرده است.

درگیری‌ها در لیبی به رغم هشدار دولت این کشور به گروه‌های شبه نظامی مسلح و اعلام آماده‌باش در شهر بنغازی به وقوع پیوست.

همچنین تمامی ادارات دولتی، مدارس و تمامی فروشگاه‌ها شهر بنغازی به منظور ادامه اعتصاب در اعتراض به ناامنی شهر بنغازی بسته شدند.

این اعتصاب که برای سومین روز ادامه دارد، در پاسخ به دعوت شورای محلی بنغازی به خاطر فشار به شبه‌ نظامیان جهت ترک شهر بنغازی که دومین شهر بزرگ لیبی است، صورت گرفته است.

از سوی دیگر، سخنگوی کنگره ملی لیبی اعلام کرد که رئیس این کنگره روز دوشنبه نشستی را با وزیر دفاع لیبی برگزار کرده و با وی در خصوص آخرین تحولات در لیبی گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کنگره ملی لیبی اعلام کرد که فرماندهان ارتش در بنغازی متعهد شده‌اند گذرگاه‌های امنی را برای اعضای "انصار الشریعه" فراهم کنند تا این گروه با سلاح‌های سبک از شهر خارج شده و سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین را به مقامات تحویل دهند.

علاوه بر این سخنگوی اتاق عملیات امنیتی بنغازی نیز تاکید کرد که هواپیماهای نیروهای هوایی لیبی هر گروه مسلحی که جز نیروهای نظامی لیبی نباشند، هدف قرار می‌دهند.

دوشنبه شب نیز علی زیدان، نخست‌وزیر موقت لیبی و شماری از وزرای کابینه وی به همراه رییس ستاد کل ارتش و فرماندهان امنیتی در مقر هوایی بنغازی نشستی را برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست در خصوص حوادث اخیر شهر بنغازی و مکانیسم پاکسازی این شهر از گروه‌های مسلح گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این اتحادیه سازمان‌های جامعه مدنی در بنغازی نیز اعلام کرد که به نافرمانی مدنی تا خروج کامل گروه‌های مسلح از بنغازی ادامه می‌دهد.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...