نسخه چاپی

بزرگترین رزمایش امنیت فضای مجازی توسط ناتو كلید خورد

ناتو بزرگترین رزمایش امنیت سایبری خود موسوم به "ائتلاف سایبر 2013" را برای خنثی‌ كردن حملات شبیه‌سازی شده علیه كشورهای عضو و متحدانش در استونی كلید زد.

 به گزارش نما؛ به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این رزمایش سه روزه با هدف از میان برداشتن و خنثی‌ کردن حملات سایبری علیه 27 کشور عضو ناتو با حضور بیش از 30 کشور اروپایی در استونی آغاز شد.

همچنین 400 کارشناس آی تی دولتی و حقوقی در این رزمایش شرکت می‌کنند.

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: 100 شرکت‌کننده از 32 کشور اروپایی در این رزمایش که در تارتو در استونی برگزار می‌شود، حضور یافته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رزمایش برای بررسی واکنش‌های عملیاتی و تکنیکی ناتو و شرکای این ائتلاف نسبت به حملات سایبری و بررسی مجدد کفایت کارشناسان برای مقابله با این حملات در حال برگزاری است. استونی زیرساخت‌های برگزاری این رزمایش، تاسیسات ‌آموزشی و حمایت لجستیکی این مانور را تامین می‌کند.

جیمی شی، معاون دبیرکل ناتو در امور چالش‌های امنیتی در مقر این ائتلاف در ادامه بیانیه‌ای افزود: ائتلاف ناتو برای مقابله با تهدیدها اقداماتی را انجام داده است. حملات سایبری یکی از واقعیت‌های روزانه زندگی است و ما با پیچیدگی و پیشرفته بودن این حملات روبرو هستیم. این رزمایش به ما اجازه می‌دهد تا سیستم‌های خود را به صورت کامل بررسی کنیم و اقدامات لازم را برای حفاظت از شبکه‌های سایبری خود انجام دهیم.

استونی پس از یکسری حملات سایبری علیه این کشور در آوریل سال 2007 میلادی از اکتبر 2008 میزبانی مرکز همکاری دفاع سایبری ناتو را بر عهده دارد.

در جریان حملات سایبری 2007 علیه تمامی وب‌سایت‌های دولتی و خصوصی استونی بانک‌ها، وزارتخانه‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری این کشور هک شدند.

سخنگوی ارتش استونی گفت: این رزمایش سه روزه شامل شبیه‌سازی اقدامات سایبری علیه شبکه‌های مختلف اینترنتی و مقابله با عاملان این حملات خیالی است.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...