نسخه چاپی

بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه لایحه اصلاحیه قانون تعاون به زودی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: برنامه مدونی برای مشاغل خانگی داریم و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تقویت این بخش، بودجه پیش‌بینی شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت اصلاح قانون کار اظهار داشت:‌ موضوع اصلاح این قانون از دولت قبل مطرح شده و در حال حاضر لایحه آن در مجلس است و مجلس تاکنون آن را به دولت عودت نداده است.

علی ربیعی تصریح کرد: اما حتماً برای اینکه نظام سه جانبه‌گرایی در آن رعایت و دیدگاه کارگران و کارفرمایان در آن بیشتر لحاظ شود، سعی می‌کنیم نظر اصلاحی شرکای اجتماعی را بگیریم.

وی ادامه داد: مجلس برنامه‌ای برای بازگشت به لایحه ندارد اما در حال مطالعه آن هستیم چون هم اشتغال را می‌خواهیم و هم صیانت از نیروی کار.

وی اضافه کرد: در شرایطی که حفظ یک شغل برای خانواده حیاتی است، ملازم نبودن برخی تصمیمات با داشتن برنامه‌ای مانند بیمه بیکاری ممکن است به بخش‌هایی از نیروی کار آسیب وارد کند.

ربیعی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا دولت لایحه اصلاحیه قانون تعاون را به مجلس ارائه می‌دهد، گفت: این اقدام در دستورکار دولت است و در بخشی از آن، وزارت اقتصاد نقطه‌نظراتی داشت که آن را در نظر می‌گیریم و فکر می‌کنم در یکی از جلسات پیش‌روی دولت، این موضوع مصوب شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مشاغل خانگی گفت: برنامه مشخصی در این خصوص در دستورکار است و می‌خواهیم این مشاغل را به صورت خوشه‌ای دسته‌بندی کنیم.

وی افزود: این مشاغل بعضاً تبدیل به وام شده بود و متأسفانه جزو آمار اشتغال به حساب می‌آمد اما برنامه ما نوعی همسو کردن بخش تعاون با اشتغال برای پایدار کردن مشاغل خانگی است.

ربیعی افزود: یکی از مشکلات مشاغل خانگی در زمینه عرضه محصول به بازار بود که برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنیم و رقم 400 میلیارد تومان نیز پیش‌بینی بودجه برای تقویت مشاغل خانگی کرده‌ایم.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...