نسخه چاپی

پس از ۵۰۰ روز بازداشت:

شیخ نمر همچنان در سلول انفرادی

برادر شیخ نمر در یادداشتی كه در صفحه «توئیتر» خود درباره آخرین وضعیت برادرش گذاشت، از نگهداری شیخ نمر در سلول انفرادی پس از گذشت ۵۰۰ روز از بازداشت وی توسط رژیم سعودی خبر داد.

به گزارش نما؛ به نقل از پایگاه خبری مرآة الجزیره، شیخ «تیسیر باقر آل‌نمر» در یادداشتی در صفحه «توئیتر» خود از آخرین وضعیت آیت‌الله شیخ «نمر آل‌نمر»، از روحانیون برجسته شیعی عربستان که یک سال و نیم گذشته به دست نیروهای امنیتی سعودی ربوده شد، خبر داد.
شیخ تیسیر در این ارتباط نوشت که با وجود گذشت بیش از ۵۰۰ روز از بازداشت شیخ نمر، اما وی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و توان تا کردن زانوی خود را ندارد.
برادر شیخ نمر با بیان اینکه دلیل این امر عدم درمان و معالجه شیخ نمر است، افزود: گلوله‌ها همچنان در ران پای برادر قرار دارند و از آن خارج نشده‌اند و این امر جای سؤال بسیار دارد، اینکه هدف از عدم خارج کردن گلوله‌ها از ران پای شیخ نمر چیست.
وی تأکید کرد که در تمام طول این مدت شیخ نمر از دیدن نور خورشید محروم بوده است.
از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که مسئولان سعودی اجازه ملاقات با شیخ نمر و درمان وی را نمی‌دهند و همین امر موجب شده تا وی علاوه بر عدم امکان تا کردن زانو یکی از پاهایش ۲ سانتی‌متر کوتاه‌تر از پای دیگر شود.
فعالان عربستانی تأکید می‌‌کنند که حکومت سعودی به‌عمد پای شیخ نمر را هدف قرار داد تا به این طریق با معلول کردن دایمی وی او را از انجام هرکاری بازدارد.
این فعالان با اظهار ممانعت رژیم از ارائه درمان‌های لازم به شیخ نمر تصریح کردند که این اقدام حکومت سعودی نوعی شکنجه آرام و بی‌صدا تلقی می‌شود.
شیخ نمر در ۷ ژوئیه ۲۰۱۲ در منطقه «العوامیه» در شرق عربستان که اغلب ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، پس از خروج از مسجد و در راه بازگشت به منزل، پس از شلیک نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌سمت وی و مجروح کردن او از ناحیه ران پا، وی را ربوده به زندان‌های امنیتی عربستان منتقل کردند تا به این وسیله موجب خاموش شدن صدای وی شوند.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...