نسخه چاپی

آمریكا در پی ایجاد اسرائیل دوم در منطقه

رهبر حزب جمهوریخواه خلق تركیه در ارزیابی سیاست های آمریكا در قبال منطقه تاكید كرد كه واشنگتن به دنبال ایجاد "اسرائیل دوم" در منطقه است.

به گزارش فارس، کمال قلیچ داراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در یک برنامه تلویزیونی در کانال ترک به تشریح دیدگاه های خود در زمینه اهداف آمریکا در مسئله سوریه و نگرش خود به موضوع اسرائیل پرداخت.

قلیچ داراوغلو اظهار داشت که اگر مداخله در سوریه به همان گونه ای که مد نظر نظر آمریکاست نتیجه دهد، در این صورت جدایی منطقه کردنشین سوریه از این کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود و در منطقه خاورمیانه راه برای ایجاد ساختاری متفاوت هموار می شود و واشنگتن بعد از رژیم صهیونیستی، دولتی جدید که صددرصد به دولت آمریکا وابسته باشد را در این منطقه ایجاد می کند. وی افزود همگی در آینده شاهد این موضوع خواهیم بود.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق همچنین بار دیگر تاکید کرد که با هر گونه مداخله نظامی در سوریه مخالف بوده و معتقد است که مسئله سوریه باید از طرق سیاسی و دیپلماتیک حل شود. وی همچنین با اشاره به احتمال سرایت هرگونه درگیری در سوریه به خاک ترکیه به دولت آنکارا هشدار داد که آلت دست و بازیچه سایر قدرت ها در منطقه قرار نگیرد.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...