نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در سپاه:

نباید اجازه می دادیم در دولت قبل خزانه خالی شود

عکس خبري -نبايد اجازه مي داديم در دولت قبل خزانه خالي شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما نباید اجازه می دادیم در دولت دهم بیت المال حیف و میل و خزانه خالی شود و یا نباید آخرین ریال ها را هزینه می كردیم؛ ما نباید قولهای بیش از ظرفیت های موجود به مردم می دادیم و انتظارات آنها را بالا می بردیم.

به گزارش نما،حجت الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: کشوری که درحال جنگ با قلدرترین قدرتهای جهان است نباید روزی 80 میلیون لیتر بنزین مصرف کند؛ ما اگر می خواهیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم و اگر بناست مردم ما در این پروژه با قدرت پیش بروند، قطعا به پشتوانه گسترده مردمی نیاز داریم.

وی تاکید کرد که مردم باید آگاه شوند که برای چه باید مقاومت کنند؛ البته مقاومت و اراده ملت ایران و لطف الهی و درایت شجاعانه و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری نیز در موفقیت های اخیر نقش تعیین کننده ای داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان آنکه تحریم ها علیه ایران، نتیجه معکوس به همراه داشت، گفت: این تحریم ها به جای آنکه ما را وادار به تعطیلی چرخه سوخت هسته ای کند، منجر به رشد کمی و کیفی توان جمهوری اسلامی ایران در این بخش شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این تحریم ها نه تنها نتوانسته برنامه های هسته ای ایران را خدشه دار کند بلکه تاکنون 17 هزار سانتریفیوژ نیز در سایت های مختلف وارد چرخه عملیاتی شده و توانستیم ظرفیت غنی سازی خود را از 3.5 به 20 درصد برسانیم.

سعیدی با اشاره به اعتراف وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر آنکه تحریم ها علیه ایران نتوانسته مانع روند روبه گسترش توسعه چرخه سوخت هسته ای این کشور شود، گفت: واقعیتی که با آن مواجه هستیم این است که در کنار رشد سایر بخش ها در ایران، نفوذ کشورمان در غرب آسیا و جهان اسلام نیز بیش از پیش توسعه یافته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نقش دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات سوریه، فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان را مناسب ارزیابی و تاکید کرد که بکارگیری این سیاست ها برای دشمنان کشورمان غیرقابل باور و پیش بینی بود.

حجت الاسلام سعیدی با بیان آنکه ایران از طرف های حاضر در مذاکرات ژنو سه درخواست مهم در عرصه هسته ای داشت، اظهار داشت: انتظار اول ما توافق این گروه 5+1 با غنی سازی 3.5 تا 5 درصدی برای مصارف پزشکی و صلح آمیز هسته ای بود.

وی اظهار داشت: ما بارها به جهانیان اعلام کرده ایم که به هیچ عنوان دنبال سلاح اتمی نیستیم و اصلا در دکترین نظامی و دفاعی ایران، سلاح هسته ای جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، وی گفت: موضوع دیگری که ایران بشدت پیگیری می کند انجام فعالیت های هسته ای در چارچوب مقررات بین المللی و آژانس است، ما می خواهیم از اختیاراتی که محافل بین المللی در اختیار ما قرار داده به بهترین نحو استفاده و از حقمان در این زمینه دفاع کنیم.

سعیدی با بیان اینکه یکی دیگر از خواسته های ایران در بحث هسته ای دستیابی به سوخت رآکتور اتمی و نیروگاه بوشهر توسط کشورهای دارای فناوری هسته ای است، اظهار داشت: ما از ابتدا هم به دنبال غنی سازی 20 درصدی نبودیم که خوشبختانه با اراده جوانان و فناوران کشور توانستیم غنی سازی را تا سقف 20 درصد افزایش دهیم.

وی گفت: برای پاسخ دادن به این سئوال که این توافق در مجموع به نفع یا به ضرر ایران است باید به اهداف دشمنان توجه کنیم و هوشیار باشیم که دشمن دایره حرکات ما را محدود نکند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان به هم ریختن بافت همگرایی میان کشورهای چین، روسیه، ایران و برخی کشورهای دیگر منطقه است، افزود: هدف دیگری که دشمنان پیگیری می کنند، بدست آوردن یک فرصت دو ساله برای حل مشکلاتی که با آن روبرو هستند، است.

وی به بحران های اقتصادی آمریکا و بدهی 17 هزار میلیارد دلاری این کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان کاهش نفوذ ایران در منطقه و شکستن روحیه مقاومت کشور ما است که باید در این راستا هوشیار باشیم و نگذاریم نقشه دشمنان، بنیه مقاومت ما را سست کند.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...