نسخه چاپی

تاكید شورای امنیت و سازمان ملل بر تشكیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان

شورای امنیت و سازمان ملل، احزاب سیاسی لبنان را به شتاب در روند تشكیل دولت جدید در این كشور فراخواندند.

به گزارش نما؛ به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع ، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی پیرامون قطعنامه 1701 شورای امنیت در خصوص پایان عملیات نظامی میان لبنان و اسرائیل، احزاب و رهبران این کشور را به همکاری با تمام سلام، نخست‌وزیر مکلف لبنان جهت تشکیل هرچه سریع‌تر دولتی مستقل در این کشور و احترام به اصول دموکراسی و قانون اساسی فراخواند.
وی همچنین بر لزوم و اهمیت از سرگیری تلاش‌ها جهت فراهم ساختن مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری لبنان که طبق جدول زمانی از پیش تعیین شده، ماه مه سال آتی میلادی برگزار می‌شود، تاکید کرد.
بان کی مون در گزارش خود از دولت موقت لبنان خواست تا کمیته‌ها و نهادهایی با اختیارات کامل را برای مقابله با چالش‌های انسانی و اجتماعی که نتیجه مهاجرت پناهندگان سوری به این کشور است، تشکیل دهد.
در همین راستا، اعضای شورای امنیت نیز بیانیه‌ای را صادر و در آن بر اهمیت پایبندی همه طرف‌های سیاسی لبنانی بر عدم مداخله در بحران سوریه تاکید کردند.
اعضای شورای امنیت همچنین همه گروه‌های سیاسی لبنان را به انجام مذاکره برای تشکیل دولت جدید این کشور در اولین فرصت ممکن و در چارچوب احترام به اصول دموکراسی و قانون اساسی فراخواندند.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...