نسخه چاپی

پوتین خطاب به اروپا:

اوكراین را سرزنش نكنید

رئیس‌جمهوری روسیه از رهبران اروپایی خواست تا به انتقادهای تند از اوكراین به دلیل معلق كردن امضای قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا پایان دهند. این در حالی است كه تظاهرات هزاران نفری برای سومین روز در كی‌یف برگزار شد.

به گزارش نما؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که عقد قرارداد تجاری بین اوکراین و اتحادیه اروپا، تهدید بزرگی برای اقتصاد روسیه محسوب می‌شود.
مقامات اوکراین روز سه‌شنبه تایید کردند که به درخواست مسکو عقد قرارداد با اتحادیه اروپا را به تعویق انداخته‌اند.
به این ترتیب اتحادیه اروپا روسیه را به اعمال فشار بر همسایه کوچکتر خود برای امضا نکردن قرارداد تجاری متهم کرد. اما اظهارات هرمان ون رومپوی، رئیس شورای اروپا و خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا مبنی بر مخالفت شدید با اقدامات روسیه باعث شد که پوتین از رهبران اروپایی بخواهد تا انتقادات خود را کم کنند.
پوتین گفت: آیا ما باید برای خوشایند رهبران اروپایی همه بخش‌های اقتصادی مان را مسدود کنیم؟
تعویق تصمیم اوکراین برای عقد قرارداد با اتحادیه اروپا به بزرگترین اعتراضات در کی‌یف پس از انقلاب نارنجی 2004 منجر شده است.
اظهارات اخیر ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین مبنی بر اینکه امضای این قرارداد نیازمند وقت بیشتری است نیز نتوانست مخالفان را راضی کند و به دنبال اعتصاب غذای یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین که در بند است، روز سه‌شنبه حدود هفت هزار معترض به خیابان‌ها ریختند.

۱۳۹۲/۹/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...