نسخه چاپی

۵۵ كشته و زخمی در حملات امروز عراق

پلیس و منابع بیمارستانی در عراق اعلام كردند براثر بمب گذاری ها و تیراندازی های روز چهارشنبه در سراسر این كشور دست‌كم ۲۰ نفر كشته و ۳۵ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این بمب گذاری ها و تیراندازی ها جدیدترین بخش از حملات در عراق به شمار می رود که تلفات زیادی برای مردم این کشور به همراه داشته است

منابع بیمارستانی و پلیس اعلام کردند چهار بمب گذار انتحاری یک پاسگاه پلیس را در رمادی در غرب بغداد هدف قرار دادند که براثر آن چهار نیروی پلیس کشته و 15 نفر دیگر نیز زخمی شدند. در حمله دیگر به پاسگاه پلیس در شمال رمادی نیز چهار افسر پلیس کشته و هفت نفر نیز زخمی شدند.
پلیس همچنین اعلام کرد بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای بر سر راه یک دستگاه خودروی گشتی ارتش عراق در شهر قائم در مرز این کشور با سوریه یک سرباز کشته و یک نفر نیز زخمی شد.
عراق با شدیدترین خشونت ها در این کشور در سالهای گذشته روبرو است و شورشیان حملات علیه نیروهای امنیتی و غیر نظامیان را به شدت افزایش داده اند.
افراد مسلح در بخش شیعه نشین حریه در شمال غرب بغداد به طرف یک خانواده پنج نفره تیراندازی کردند و همه آنها را کشتند.
در شهر شیعه نشین بیاع در جنوب بغداد نیز افراد مسلح به طرف یک دستگاه اتوبوس تیراندازی کردند. آنها در این تیراندازی یک نفر را کشتند و سه نفر را نیز زخمی کردند.
انفجار بمب کناره جاده ای در بخش سنی نشین دورا در جنوب بغداد نیز دو کشته و چهار زخمی داشت. انفجار بمبی مشابه در بخش طالبیه در شمال پایتخت نیز یک نفر کشته و یک نفر نیز زخمی شد.
پلیس و منابع بیمارستانی اعلام کردند اصابت گلوله خمپاره به منطقه سنی نشین عرب جوبر در جنوب بغداد باعث کشه شدن دو نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حملات روز چهارشنبه را به عهده نگرفته است.
دولت عراق گروه های شبه نظامی اسلامگرای سنی مانند القاعده را عامل این خشونت ها و حملات معرفی کرده است.
بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد ، در ماه اکتبر حدود 1000 نفر در سراسر عراق کشته شده اند.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...