نسخه چاپی

هشدار آمریكا به هواپیماهای پروازكننده بر فراز دریای چین شرقی

عکس خبري -هشدار آمريکا به هواپيماهاي پروازکننده بر فراز درياي چين شرقي

دولت آمریكا در بحبوجه تشدید تنش‌های دیپلماتیك بین چین بر سر جزایر مورد مناقشه دو كشور به هواپیماهایی كه بر فراز دریایی چین شرقی پرواز می‌كنند درباره رعایت اقدامات احتیاطی هشدار داده است.

به گزارش نما؛ آمریکا به هواپیماهای تجاری که از بالای منطقه دریای چین شرقی پرواز می‌کنند هشدار داد که اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنند.

این هشدار در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک بر سر منطقه پدافند هوایی چین که به تازگی اعلام شده، مطرح شده است.

چین در روزهای گذشته خواسته است هواپیماهایی که از این منطقه عبور می‌کنند برنامه‌های پرواز خود را به مقامات این کشور تحویل دهند. این اقدام چین به منزله تشدید درگیری‌های بین پکن و توکیو بر سر قلمروهای مرزی‌‌شان است که هر دو بر جزایر مورد مناقشه ادعای مالکیت دارند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت: «ما تلاش می کنیم تعیین کنیم که آیا قوانین جدید برای پروازهای غیرنظامی و تجاری قابل کاربرد هستند یا خیر.»

وی افزود: «در عین حال، به هواپیماهای باری آمریکا توصیه می‌شود برای اطمینان از امنیتشان در منطقه دریای چین شرقی تمامی اقداماتی که ضروری می‌دانند را به کار ببندند.»

ساکی افزود مقامات آمریکایی هنوز در حال ارزیابی این هستند که آیا هواپیماهای تجاری بایستی هنگام پرواز بر فراز جزایر مورد نظر به مقامات چینی اطلاع دهند یا خیر.

۱۳۹۲/۹/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...