نسخه چاپی

نماینده سوریه در سازمان ملل:

مبارزه با تروریسم در سوریه برای موفقیت هر گونه راه‌حل سیاسی ضروری است

عکس خبري -مبارزه با تروريسم در سوريه براي موفقيت هر گونه راه‌حل سياسي ضروري است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاكید كرد كه مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها به منظور موفقیت هر گونه راه‌حل سیاسی بحران این كشور ضروری است.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: مبارزه با تروریسمی که شهروندان سوری را هدف گرفته است موضوعی جدی برای موفقیت هر گونه راه حل سیاسی مسالمت آمیز بحران در سوریه است تا به روند سیاسی در چشم ملت سوریه اعتبار بخشد.

وی از اعضای شورای امنیت خواست با دولت سوریه در مبارزه با تروریسمی که زندگی هزاران تن از مردم بیگناه سوریه را نابود کرده است، همبستگی و منطقه خاورمیانه را از هر گونه تروریسمی خالی کنند.

بشار الجعفری طی نطقی در نشست استماع شورای امنیت به گزارش روسای کمیته های مربوط به اجرای قطعنامه های این شورا در مبارزه با تروریسم گفت:تنها همین دیروز 40 عنصر مزدور سعودی به دست نیروهای ارتش سوریه کشته شدند که یکی از آنها رئیس حوزه امور افسران در گارد پادشاهی عربستان بود.

جعفری گفت: به رغم اینکه جبهه النصره در فهرست القاعده است اما متاسفانه شاهد حمایت کشورها از این تروریست ها هستیم و تروریسم بین المللی، سوریه و مردم آن را هدف گرفته است.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: ما می خواهیم حمایت مالی و تسلیحاتی کشورها از گروه های تروریستی در سوریه متوقف شود و کشورها مرزهای خود را برای ممانعت از ورود تندروها به داخل سوریه کنترل کنند.

بشار الجعفری خواستار ناکام گذاشتن تلاش های گروه های تروریستی برای دستیابی به مواد و سلاح های کشتار جمعی و استفاده از آنها شد و تاکید کرد: مبارزه با آفت تروریسم در سوریه به صورت انفرادی از جانب سوریه مشکل است و سازمان ملل باید به نقش اساسی خود در این زمینه کمک کند.

۱۳۹۲/۹/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...