نسخه چاپی

مخالفان نخست وزیر تایلند برق مقر مركزی پلیس را قطع كردند

عکس خبري - مخالفان نخست وزير تايلند برق مقر مرکزي پليس را قطع کردند

مخالفان نخست وزیر تایلند كه طی چند روز گذشته چند وزارتخانه این كشور را به اشغال درآورده بودند امروز پنج شنبه برق مقر مركزی پلیس را قطع كردند.

به گزارش نما؛ به نقل از رویترز، در ادامه اعتراضات گسترده ضد دولتی تایلند برق مقر مرکزی پلیس این کشور و یک بیمارستان در همسایگی آن قطع شد.

شاهدان عینی می‌گویند که معترضان برق مقر مرکزی پلیس را قطع کرده اند.

اعتراضات مردم تایلند علیه نخست وزیر این کشور از چند روز پیش آغاز شده و چند وزارتخانه این کشور از جمله وزارت خارجه، دارایی و گردشگری توسط معترضان اشغال شده بود.

این درحالیست که یینگلاک شیناواترا نخست وزیر تایلند از رای عدم اعتماد در پارلمان این کشور جان سالم به در برد و علیرغم اعتراضات گسترده مردم در خیابانها وی همچنان در قدرت باقی میماند.

خانم نخست وزیر از طرف مخالفان دموکرات به حمایت از سیاستهای فساد اقتصادی فساد برانگیز، عدم کارایی برای اداره کشور و دست نشانده تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر فعلی تایلند متهم شده است.

وی اتهامات مخالفان را رد میکند و میگوید که تا کنون از هیچ یک از سیاستهای نامناسب اقتصادی حمایت نکرده است و به تلاش برای مبارزه با فساد متعهد است. شیناواترا تاکید میکند که دولتش هیچ ارتباطی با دولت سابق برادرش ندارد.

براساس این گزارش، ده ها هزار تن از مخالفان نخست وزیر تایلند، از روز یکشنبه گذشته، در پایتخت این کشور گرد هم آمده‌اند تا وی را مجبور به کناره گیری کنند.

تظاهرات اعتراض آمیز مخالفان دولت تایلند بزرگترین راهپیمایی ضد دولتی در تایلند از زمان تنش های سیاسی مرگبار این کشور در سال 2010 میلادی است. در سال 2010 هواداران سلطنتی و هواداران دولت موسوم به لباس قرمزها و لباس زردها در خیابانها به زد و خورد و درگیری پرداختند حدود 90 تن کشته و بیش از 2000 نفر مجروح شدند.

تظاهرات ضد دولتی در تایلند از ماه گذشته زمانی آغاز شد که دولت این کشور از طرح عفو عمومی حمایت کرد.

این طرح زمینه بازگشت تاکسین شناواترا برادر خانم نخست وزیر  تایلند را به این کشور فراهم خواهد کرد. برادر نخست وزیر تایلند که در سال 2008 میلادی به علت مشارکت در پرونده فاسد مالی مجرم شناخته شده و دوران محکومیت خود را سپری نکرده است.

در عین حال بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز شب گذشته نسبت به تنشهای سیاسی و نا آرامی در تایلند هشدار داد و از طرفین درگیری خواست که اختلافات خود را از طریق مذاکرات جامع و گفت‌وگو حل و فصل کنند.

۱۳۹۲/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...