نسخه چاپی

طرح سراسری زوج و فرد لغو شد

دبیر و سخنگوی كمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با تشریح مصوبات جلسه امروز گفت: پیش‌بینی می‌شود تهرانی‌ها یكشنبه هوای پاك تنفس كنند.

به گزارش نما ، دکتر محمدهادی حیدرزاده - مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح مصوبات جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه تاکید شد که مصوبات و شرایط آلودگی هوا تنها توسط دبیر و سخنگوی کمیته اعلام شود. همچنین مقرر شد کمیته استانی آلودگی هوا هر دو هفته یک بار تشکیل شود.

وی با اشاره به این‌که مرکز پایش و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا نیز در محیط زیست استان تهران با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری و محیط زیست برای مدیریت یکپارچه آلودگی هوا تشکیل خواهد شد، افزود: در عین حال مقرر شد مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا (مهار) که غیرفعال شده بود از صبح شنبه مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

حیدرزاده با اشاره به این‌که آلودگی هوای تهران و البرز مشترکات زیادی دارد، افزود: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین استان‌های تهران و البرز به امضا رسید و مقرر شد در جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، نماینده استانداری و محیط زیست استان البرز و در کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز، نماینده استانداری و محیط زیست استان تهران برای تصمیم‌گیری حضور داشته باشند.

سخنگوی کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به این‌که یکی از منابع آلودگی هوای تهران در بخش منابع ساکن، موتورخانه‌ها هستند، افزود: بر این اساس مقرر شد سازمان نظام مهندسی استان تهران نسبت به بررسی وضعیت آلایندگی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی، عمومی و وزارتخانه‌های استان اقدام کرده و گزارش مربوطه را ارایه کند. همچنین با توجه به درخواست راهنمایی و رانندگی مقرر شد سیستم‌های سیار سنجش آلودگی هوا در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گیرد تا نسبت به برخورد با خودروهای آلاینده اقدام شود.

به گفته وی، همچنین مقرر شد شهرداری تهران برای خودروهای فرسوده و آلاینده‌ای که توسط راهنمایی و رانندگی توقیف می‌شوند پارکینگ لازم را در نظر بگیرد.

حیدرزاده با اشاره به این‌که طی روزهای گذشته 9 اکیپ پایش اداره کل محیط زیست تهران کار نظارت و پایش کارخانجات و صنایع آلاینده را بر عهده داشتند، افزود: بر این اساس صنایع آلاینده‌ای که پرونده داشتند فعالیتشان تا تعیین تکلیف متوقف شد و کارخانجات سیمان شمال و سیمان تهران نیز تا 50 درصد تولید خود را با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها کاهش دادند. از سوی دیگر برای سایر صنایع آلاینده نیز دستور مقام قضایی اخذ شد تا نسبت به برخورد لازم با آنها اقدام شود.

سخنگوی کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه گشت شبانه اداره کل محیط زیست استان تهران نیز برای نظارت بر آلایندگی صنایعی که در شب فعالیت می‌کنند، آغاز به کار کرده است، افزود: در عین حال با تلاش‌های صورت گرفته پس از 10 سال نیروگاه بعثت گازسوز شد و نیروگاه منتظرالقائم نیز با هماهنگی صورت گرفته در اولویت گازسوز شدن قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که طرح سراسری زوج و فرد و سایر مصوبات مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران هم لغو شده، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها در روز چهارشنبه 275 نفر از تهرانی‌ها به دلیل بیماری‌های تنفسی و قلبی و آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

۱۳۹۲/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...