نسخه چاپی

آمریكا معافیت از تحریم ایران را تمدید كرد

عکس خبري -آمريکا معافيت از تحريم ايران را تمديد کرد

جان كری: ما در شش ماه آینده به شدت، اعمال تحریم ها علیه ایران را ادامه خواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز (reuters) وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه، معافیت چین، هند، کره جنوبی و چند کشور دیگر از تحریم های ایران را شش ماه تمدید کرد، به شرط اینکه خرید نفت خام آنان از ایران کاهش یابد.





رویترز با بیان اینکه "انتظار تمدید معافیت می رفت" افزود: براساس قانون ناظر بر تحریم های آمریکا علیه ایران، وظیفه تعیین این که آیا مشتریان نفت جمهوری اسلامی، خرید نفت خود را از این کشور کاهش داده اند یا نه، به عهده وزارت خارجه ایالات متحده گذاشته شده است.





در ادامه این گزارش می خوانیم: این تصمیم پس از آن گرفته شده که آمریکا و پنج قدرت دیگر جهانی که به 1+5 معروفند، این ماه در ژنو توافق کردند، در ازای گام های تهران برای کاهش برنامه هسته ای، دسترسی ایران به 4.2 میلیارد دلار ذخایر ارزی خارجی را ممکن سازند. معافیت ها بدین معنی است که بانک های این کشورهای مصرف کننده، در شش ماه آینده از استفاده از سیستم مالی آمریکا محروم نخواهند شد.





بر اساس این گزارش، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته، ما در شش ماه آینده به شدت، اعمال تحریم ها را ادامه خواهیم داد. در زمانیکه تلاش می کنیم مشخص کنیم، آیا راه حل جامعی وجود دارد که به ما اطمینان دهد، برنامه هسته ای ایران فقط برای اهداف صلح آمیز است.



۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...