نسخه چاپی

پایان فرار زیگزاگ دزدان در خیابان‌های پردیس

تعقیب و گریز خیابانی در پردیس كه در آن دومرد مرموز با حركات زیگزاگ سعی در فرار داشتند پرده از فعالیت یك شبكه حرفه‌ای برداشت.

به گزارش نما، چندی پیش مأموران کلانتری 11پردیس هنگام گشتزنی در خیابان به رفتار مرموز دو مرد که در حال انتقال وسایل به داخل نیسان وانت بودند مشکوک شدند و برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند.


این دو مرد با دیدن مأموران سریع سوار نیسان شدند و فرار کردند و همین کافی بود تا تعقیب پلیس شروع شود. مأموران از طریق بلندگو از مردان مرموز خواستند در کنار خیابان توقف کنند ولی آنان با ویراژهای خطرناک و حرکات زیگزاگ قصد منحرف کردن خودروی پلیس را داشتند.


مأموران وقتی دیدند دزدان دست از فرار بر نمی‌دارند این بار با تیراندازی هوایی آخرین هشدار را دادند که مردان فراری با مسدود شدن راهشان توسط واحد دیگری از پلیس به ناچار خود را تسلیم کردند.


پلیس در بازرسی از قسمت بار نیسان چندین قالیچه و تابلو فرش پیدا کرد و در ادامه با ردیابی پلاک خودرو مشخص شد نیسان نیز چند روز پیش از شرق تهران دزدیده شده است.


بدین ترتیب راننده و سرنشین نیسان که کامران و ایرج نام داشتند تحت بازجویی قرار گرفتند و به دزدی‌های خود با همدستی پنج مرد تبهکار دیگر اعتراف کردند.


کامران در ادامه بازجویی‌ها به مأموران گفت:چندی پیش با همدستانم تصمیم گرفتیم از خانه‌هایی که صاحبانشان نیستند سرقت کنیم بنابراین به صورت تیم‌های سه یا چهار نفره به گشتزنی می‌پرداختیم و اگر خانه‌ای را شناسایی می‌کردیم که کسی در آن نیست یک ساعتی کشیک می‌دادیم،سپس زنگ می‌زدیم و هنگامی که مطمئن می‌شدیم کسی نیست یا توپی را می‌شکستیم یا با بالا رفتن از دیوار به داخل می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم.


با اعترافات مرد تبهکار، کارآگاهان با به‌دست آوردن مشخصات پنج دزد دیگر سوابق آنان را تحت تجسس قرار دادند و دریافتند که سه تن از آنان چندین بار به‌خاطر دزدی به زندان افتاده‌اند و زمان زیادی از آزادی‌شان نمی‌گذرد و در این مدت باند سرقت تشکیل داده‌اند.


پلیس با به‌دست آوردن پاتوق و مخفیگاه‌های مردان تبهکار برای دستگیری‌شان وارد عمل شده و موفق شد در دو عملیات همزمان هر پنج دزد قدیمی را در مخفیگاه‌هایشان غافلگیر کند و در بازرسی از آنجا چندین موتورسیکلت سرقتی، فرش‌های دستباف، تابلو فرش، موبایل و مقداری موارد مخدر به‌دست آمد.


رئیس این باند که جعفر و45ساله است در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت:وقتی وارد باند سرقت شدیم هر کدام از ما دست به سرقتی که در آن تجربه داشت می‌زد،من موتور می‌دزدیم،ایرج و کامران سرقت از خانه و گاهی نیز در سرقت‌ها به یکدیگر کمک می‌کردیم و پولی را که به‌دست می‌آوردیم بین یکدیگر تقسیم می‌کردیم.


وی در ادامه افزود:برای این‌که شناسایی نشویم دو خانه قدیمی در اطراف پردیس اجاره کرده بودیم و وسایل دزدی را به آنجا منتقل می‌کردیم تا کسی به ما شک نکند.


سرهنگ مهیار رستگاری،رئیس پلیس شهر پردیس در این باره به خبرنگار ما گفت: با دستگیر شدن ایرج و کامران، مأموران برای دستگیری پنج دزد دیگر وارد عمل شده و در کمتر از چند ساعت موفق به بازداشت آنان شدند.


وی در ادامه افزود: بازجویی از هفت مرد تبهکار برای مشخص شدن سایر سرقت‌های این باند از سوی کارآگاهان ادامه دارد و آنان تاکنون به سرقت‌های زیادی اعتراف کرده‌اند./ تپش

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...