نسخه چاپی

معاون سازمان جنگل‌ها خبر داد:

وقوع سالانه 35 هزار مورد زمین‌خواری در كشور/ تهران در صدر آمار زمین‌خواری

معاون حفاظت امور و اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری كشور از وقوع سالانه 30 تا 35 هزار مورد زمین‌خواری شامل تصرفات و تجاوزات در كشور خبر داد.

به گزارش نما، محمد تقی عموزاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تهران در صدر آمار زمین‌خواری در کشور قرار دارد و پس از آن سایر کلانشهرها از جمله شیراز، مشهد و تبریز قرار گرفته‌اند. همچنین در استان‌های شمالی کشور به دلیل قیمت بالای اراضی به دلیل مساحت کم زمین و جنبه توریستی منطقه شاهد موارد متعددی از زمین‌خواری هستیم.

وی ادامه داد: از سال 86 سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ایجاد شورای عالی حفظ حقوق بیت المال که هر هفته و یا حداکثر هر دو هفته یکبار تشکیل می‌شود مساله زمین‌خواری را با جدیت پیگیری کرده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به کاهش 10 درصدی زمین‌خواری از سال 88 به بعد اظهار کرد:‌ با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد سریع و جدی با پرونده‌ها شاهد کاهش موارد زمین‌خواری در کشور هستیم و علاوه بر آن ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بلافاصله به منطقه‌ای که تجاوز و تصرف در آن صورت گرفته وارد شده و منطقه را رفع تصرف کرده‌اند.

عموزاده تصریح کرد: البته در برخی موارد شاهد این هستیم با افراد دانه درشت و شناخته شده برخورد واقعی و جدی صورت نمی‌گیرد که این مساله در صورت طولانی شدن اثر مطلوبی هم بر یگان حفاظت منابع طبیعی و هم بر دستگاه قضایی خواهد گذاشت.

به گفته وی هم دستگاه‌های اجرایی و هم قوه قضاییه به خوبی از این افرد شناخت داشته و باید با زیاده‌خواهی‌های آنها مقابله کنند.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...