نسخه چاپی

ادامه انتقادها به دكتر روحانی و دولت راستگویان

«شایسته است دولت راستگویان این تناقض را برای افكار عمومی برطرف كند كه چگونه هم می‌تواند انبارها پر باشد و هم نباشد؟»

به گزارش نما، در پی ارائه گزارش عملکرد 100 روزه دولت که از سوی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ارائه شد، همچنان انتقادها از سوی فعالان سیاسی و برخی رسانه‌ها به گزارش مورد اشاره ادامه دارد.




به نوشته کیهان، دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات گفت: انتقاداتی نسبت به گزارش 100 روزه دولت وارد است. رئيس‌جمهور در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کلی‌گویی کرد و باید شفاف‌تر با مردم سخن می‌گفت. وی با بیان اینکه مجریان ضعیفی هم برای این برنامه انتخاب شده بودند، افزود: مجری‌ها باید رئیس‌جمهور را به چالش می‌کشیدند و سؤالات مردم را از رئیس‌جمهور مطرح می‌کردند، اما متاسفانه مجریان ضعیفی برای این برنامه مهم انتخاب شده بودند.




فومنی تاکید کرد: رئیس‌جمهور گزارش محافظه‌کارانه‌ای را ارائه داد در حالی که انتظار داشتیم اصلاح‌طلبانه گزارش دهد، کلی‌گویی و تمجید از مردم تا انداز‌ه‌ای باید بیان شود و انتظار می‌رفت رئيس‌جمهور برای حل مشکلات راهکارهایی را ارائه می‌کرد. دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات همچنین به تسنیم گفت: معتقدم رئیس‌جمهور و دولت یازدهم باید از همه ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی توانمند در کشور استفاده کند، در عزل و نصب‌ها فرآیند خوبی شکل نگرفته در حالی که باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرد.




همچنین بيژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گزارش 100 روزه رئیس جمهور گفت: متاسفانه در این گزارش پیش از توضیح عملکرد دولت تنها به دولت گذشته آن هم بدون سند و مدرک حمله شد. این که دولتی برای دولت بعد قرضی را به جا گذاشته باشد در همه جای دنیا وجود دارد اما علتش چه بود؟ آقای روحانی باید به علت‌ها اشاره می‌کرد. وی افزود: آیا جز این است که در سال‌های گذشته صدها سد، هزاران کیلومتر جاده و بیش از دو میلیون مسکن مهر ساخته شد؟ پروژه‌های عمرانی که در دولت احمدی‌نژاد اجرا شد بالاترین میزان بعد از انقلاب بوده و این که مشکلات خود را با مسائل دیگر فرافکنی کنیم غلط و نشان‌دهنده ضعف است.




نوباوه تاکید کرد: ما امیدواریم این دولت بتواند برای مملکت‌مان کاری کند اما من گزارش را مثبت ندیدم. هیچ کس توقع ندارد دولت در سه ماه بتواند کاری انجام دهد. من خودم شخصاً چنین توقعی نداشتم و همین که عملکرد 100 روزه مورد آسیب‌شناسی قرار می‌گرفت خوب بود اما این آسیب‌شناسی باید علمی باشد.




همچنین در فضای رسانه‌ای، بسیاری از سایت‌های خبری نسبت به گزارش 100 روزه دولت واکنش نشان دادند. از جمله سایت‌ جهان نیوز در مطلبی با عنوان «آقای روحانی! لطفاً این آمارها را هم ببینید» با ارائه مستنداتی انتقادات خود به گزارش 100 روزه رئیس جمهور را مطرح کرد. در این مطلب تصریح شده است: رئیس جمهور محترم در صحبت‌های خود گفتند که دولت قبل فقط 33 درصد از مصوبات خود را به طور کامل اجرا کرده و حدود 67 درصد از این مصوبات ناتمام باقی مانده است. اگر این آمار را منطبق با واقعیت بدانیم باید به این نکته توجه داشت که چرا آقای روحانی اعلام نکردند چند درصد از این پروژه ها و مصوبات در حال اتمام است؛ چرا که ممکن است مصوبه‌ای مانند مصوبات عمرانی یا تولیدی برای به پایان رسیدن به زمان نیاز دارد. برای مثال اگر ساخت یک ورزشگاه یا بیمارستان در سال 91 تصویب شده باشد قطعا در پایان دولت دهم به پایان نخواهد رسید و جزء 33 درصد مصوبات انجام شده دولت به حساب نمی‌آید.




این مطلب می‌افزاید: آقای رئيس جمهور بیشتر از اینکه گزارش اقدامات دولت را در این 100 روز بدهند نقد 8 ساله دولت قبل را در دستور کار خود قرار دادند و بیشتر از اینکه از دید عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و سکاندار امور اجرایی صحبت کنند از دید یک روزنامه‌نگار یا یک منتقد به مسائل نگاه کردند و بیشتر به جای ارائه راهکار و اقدامات دولت فعلی به نقد و تفسیر دولت گذشته پرداخته و بیشتر به جای صحبت از آینده به گذشته اشاره کردند. متاسفانه در تمام لحظات این گفتگوی تلویزیونی نه تنها کوچکترین اشاره‌ای به خدمات دولت‌های نهم و دهم نشد بلکه آقای رئیس جمهور به سیاه‌نمایی درمورد همه اقدامات دولت گذشته پرداختند.




در همین ارتباط مطلب دیگری با عنوان «نگاه انتقادی به گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور» در سایت‌های خبری بازتاب پیدا کرده است. در بخشی از مطلب مورد اشاره با توجه به سخن رئیس‌جمهور مبنی بر انبارهای خالی که از دولت قبل به ارث رسیده بود، آمده است: اما جالب است آقای روحانی در حالی در پنج آذر 92 چنین سخنی را به زبان می‌آورد که در سی خرداد همین سال آقای ترکان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» از دولت قبل به خاطر اقدام خوبی که در مورد کالاهای اساسی انجام داده بودند تشکر کرد وگفت:‌ «آقای احمدی‌نژاد فرمودند وزرای دولت با دکتر روحانی از طر یق آقای بقایی همکاری داشته باشند. از طر ف دکتر روحانی هم بنده ماموریت پیگیری این موضوع را قبول کردم. امروز یک جلسه دو ساعته با آقای بقایی داشتیم. رسیدگی به برخی امور فوری در اولویت مباحث ماست. البته دولت خودش وارد بعضی از این مسائل مثل تامین کالاهای اساسی شده است که این کار را به خوبی انجام داده است و توانسته به موقع خریدهای لازم را انجام دهد. گفت‌وگوی امروز و بحث‌‌هایی که با آقای بقایی انجام شد، آغاز ماجرا بود و از شنبه این موضوع نزدیک‌تر پیگیری خواهد شد.» شایسته است دولت راستگویان این تناقض را برای افکار عمومی برطرف کند که چگونه هم می‌تواند انبارها پر باشد و هم نباشد؟

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...