نسخه چاپی

نظر باهنر درباره حصر موسوی و كروبی

نایب رئیس مجلس از دریافت پیامك​هایی درباره حصر خانگی موسوی و كروبی سخن گفت.

به گزارش نما، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: این روزها عده‌ای به ما پیامک می‌زنند که چرا حصر خانگی به این شکل است؟ ما می‌گوییم آنها جنایت و ظلم کردند و حداقلش این است که بگویند ما اشتباه کردیم. اما همین را هم حاضر نیستند بگویند. بنابراین برخی‌ها چه توقعی دارند که می‌گویند حصر خانگی باید کم شود؟ فردی که این همه ظلم کرده و حاضر نیست بگوید اشتباه کرده‌ام و یا حتی بگوید که من نبودم در حالیکه همه می‌دانیم آنها بوده‌اند.

اهم سخنان نایب رئیس مجلس در گفت و گو با فارس در ادامه می آید:

شاید 30درصد رفتارهای مجلس سیاسی باشد ولی 70 درصد آن تخصصی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی است. آقای روحانی از این خلأها استفاده کرده و کارها را خوب پیش می‌برد. درکارهای سیاسی که جناح‌ها با یکدیگر اختلاف و دعوا دارند می‌توان با اعتدال و تفاهم کارها را پیش برد از این رو جلسه عقلایی که آقای روحانی برگزار می‌کرد کارآمد بود. بنابراین مردم از دو دوره 8 ساله افراط و تفریط خسته شده و به اعتدال پناه بردند.

در اینکه روحانی در این 100 روز چه کار کرده و از نیروهای معتدل در بین وزرا و استانداران استفاده کرده یا خیر، دو حاشیه وجود دارد، اول اینکه آقای روحانی گفته بود که من فراجناحی هستم و این به معنای آن است که از معتدلین دو جریان باید استفاده شود در حالیکه چنین چیزی دیده نمی‌شود و عموماً از یک جریان استفاده شده است؛ یعنی بیشتر از جریان اصلاح‌طلبان و کارگزاران استفاده شده است و نیروهای رادیکال به میدان نیامده‌اند. اما ممکن است برخی موارد رد پای آنها دیده شود اما در سطح کلان اینطور نیست.

در کشوری که یک حزب شکست می‌خورد و حزب دیگری روی کار می‌آید، فرض کنید ما در کشور 150 تا 200 پست سیاسی داریم و طبیعی است که هر دولتی وقتی روی کار بیاید این 200 پست سیاسی را تغییر داده و افرادی از جریان خود را روی کار می‌آورد اما اگر این 200 پست بخواهند به عمق رفته و به 20 هزار و 50 هزار تغییر برسند، تغییر اتوبوسی اطلاق می‌شود. اما دیگر کار از این حرف‌ها گذشته است. به صورت جزئی که نگاه کنیم شاید این استدلال درست باشد اما در صورت کلان این جابه‌جایی‌های گسترده کار اشتباهی است.

آقای روحانی همان زمان و در زمان انتخابات تأکید داشت که من اتوبوسی نمی‌آیم اما برخی بدون بلیط سوار اتوبوس شده‌اند.

دولت آقای روحانی شعار اعتدال داده و در مجموع نیز از نیروهای معتدل استفاده کرده است اما اشکالش این است که فقط از نیروهای معتدل یک جناح استفاده کرده و به شعار فراجناحی عمل نکرده است.

من فکر می‌کنم آقای روحانی خیلی نیاز ندارد که کار سیاسی انجام دهد چون مسائل مبتلا به این کشور اقتصادی است و همه نیز می‌دانند که مهمترین دغدغه مردم، اقتصاد خانوار است.

اظهارات هاشمی درباره تکذیب سخنان درباره سوریه ابراز پشیمانی بود لذا نباید در اینجا سخت‌گیری کرد.

حقوقی که ما دریافت می‌کنیم با کسری حدود 2 میلیون و 500، 2 میلیون و 800 هزار تومان است. درآمد جانبی ندارم، بنده مهندس معمار هستم ولی تقریباً‌ ظرف 27 سالی که نماینده بودم یک نقشه شهرداری هم امضاء نکرده‌ام. چرا که زمانی امضای نقشه‌های شهرداری هم قیمت داشت.

این بحث که مرحوم عسگراولادی به صورت نمادین دبیرکل باقی بماند را من خود مطرح کردم، ما چون با آقای عسگراولادی نزدیک کار کرده بودیم نمی‌توانیم جایگزینی برای ایشان تصور کنیم، آقای عسگراولادی هنوز وجوه ناشناخته‌ای برای مردم دارد که باید شناخته شود از این رو پیشنهاد کردیم که ایشان به صورت نمادین دبیرکل باقی بماند.
به نظر بنده اصولگرایان و اصلاح‌طلبان جامعیت گذشته را ندارند و هر کدام از آنها گروه گروه شده‌اند از این رو باید هماهنگ شوند.

آقای فرجی دانا باید بتواند به رفتارهای خود پاسخ دهد و در عین حال به رئیس‌جمهور و مجلس پاسخگو باشد. وزیر می‌تواند معاونین خود را انتخاب کند، اما اگر ما جایی رفتار وزیر را به مصلحت جمهوری اسلامی ندانیم از امکانات نظارتی مجلس استفاده می‌کنیم. توصیه ما این است که آقای فرجی‌دانا اعتدال را رعایت کند و اگر تحت فشار جریاناتی قرار دارد، بیاید و آنها را بگوید چرا که مجلس کمک خواهد کرد تا این جریانات فشار نیاورند.

جدیدترین لابی‌گری بنده ظرف در 10 روز گذشته این بوده که حداقل با 8 وزیر دولت روحانی جلسه تک نفره و و سه نفره داشتیم.

۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...