نسخه چاپی

هلاكت افسر ارشد سعودی در سوریه

عکس خبري -هلاکت افسر ارشد سعودي در سوريه

منابع رسمی سوریه از هلاكت یك سرگرد گارد پادشاهی عربستان در منطقه "دیر عطیه" سوریه به همراه بیش از 40 تروریست سعودی خبر دادند .

به گزارش نما؛‌ خبرنگار العالم در سوریه امروز  در گزارشی، از کشته شدن دهها تن از عناصر گروه تروریستی "جبهه النصره" از جمله یک تبعه عربستانی موسوم به "ابوعبیده" رییس یکی از گروهکهای مسلح و "ابوالبراء یمنی" در  منطقه دیر عطیه خبر داد.


نیروهای ارتش سوریه همچنین تجمع افراد مسلح در منطقه یبرود را هدف قرار دادند، و درگیریهای خشونت آمیزی میان دو طرف در اطراف  منطقه دوما درگرفت."محمد نصور" از خبرنگاران حاضر در منطقه دوما به خبرنگار العالم گفت: بسیاری از جنگجویان سوری نیستند، به طوری که هنگام عملیات بازرسی منطقه دوما مشخص شد که بیشتر آنان از عربستان سعودی هستند.


وی افزود: علاوه بر کشته شدن یک سرگرد گارد پادشاهی عربستان، بیش از 40 سعودی در این درگیریها به هلاکت رسیدند و ارتش سوریه به تعقیب آنان که در صدد فرار از کوههای عرسال به لبنان هستند، ادامه می دهد.نیروهای سوری پس از درگیری خونین با افراد مسلح، توانستند تلاش آنان برای رسیدن به منطقه العتیبه را ناکام بگذارند این منابع هم چنین از هلاکت فردی به نام "ابوبدر" فرمانده گروه "جند الشام" و دهها فرد مسلح از اعضای این گروه خبردادند.


خبرنگار العالم گزارش داد که ارتش سوریه به تجمع افراد مسلح در منطقه یبرود نیز حمله ور شد. دیروز همچنین افراد مسلح به سوی مسجد اموی در دمشق خمپاره شلیک کردند که بر اثر آن چهار نفرکشته و 20 نفرمجروح شدند.در اوج هیاهوی سیاسی درباره برگزاری کنفرانس "ژنو2" برای حل بحران سوریه ، درگیری های منطقه القلمون واقع در ریف دمشق به ویژه پس از تسلط نیروهای سوری در منطقه دیرعطیه ،شدت یافته و این در حالی است که خبرها از تشدید تدابیر نظامی در منطقه النبل حکایت دارد.


خبرنگار العالم به نقل از منابع رسمی سوریه، با اشاره به ادامه پیروزی های ارتش و روند تضعیف روز افزون گروه های مسلح، از تظاهراتی خبر داد که در اردوگاه یرموک (جنوب دمشق) برگزار شد و تظاهرکنندگان طی آن خواستار خروج افراد مسلح ازاین اردوگاه شدند. "جمعه العبد الله" عضو جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین درگفت وگو با خبرنگار العالم گفت: تظاهراتی که در اردوگاه الیرموک برگزار شد در راستای اجرای ابتکار احمد جبریل مبنی بر اخراج افراد مسلح،  بازکردن راهها و بازگرداندن مهاجران و پناهندگان به اردوگاه یرموک بود.



۱۳۹۲/۹/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...