نسخه چاپی

توصیه‌های سلامتی برای پاییز

در طول فصل پاییز، گرمای تابستان به تدریج رنگ می‌بازد، تحرك افراد كمتر می‌شود و خلق و خوی آرام‌تری پیدا می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اما پاییز در بسیاری افراد احساس خستگی و خشکی ایجاد می‌کند. همچنین در این فصل معمولا اشتها بیشتر می‌شود و ممکن است عاملی برای افزایش وزن باشد. بنابراین لازم است برای حفظ سلامت خود در این فصل برخی نکات تغذیه‌ای و سلامتی را رعایت کنیم.

یکی از اولین توصیه‌ها در این فصل انجام مرتب فعالیت‌های جسمی از جمله پیاده‌روی است هرچند باید از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری شود. بنابراین باید به تدریج بر میزان فعالیت‌های بدنی خود اضافه کنید تا کمتر احساس خستگی نمایید.

داشتن خواب کافی یکی دیگر از توصیه‌های مهم در پاییز است به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که شب‌ها زودتر به خواب بروند و صبح نیز زود از خواب بیدار شوند.

سومین توصیه مهم خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها همچون هویج، عسل و کنجد و غذاهای حاوی پروتئین و کلسیم از قبیل ماهی و دیگر غذاهای دریایی است. در عین حال مصرف مواد خوراکی‌ حاوی مقدار اندکی کافئین در مواقع مورد نیاز در بالا بردن سطح انرژی موثر است.

به علاوه توصیه می‌شود که خوردن غذاهای تند را در فصل پاییز کاهش داده و بیشتر از مواد خوراکی با طعم ترش همچون سیب، انار، انگور استفاده کنید.

۱۳۹۲/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...