نسخه چاپی

ایران با توافق ژنو در مبارزه به پیروزی رسید

عکس خبري - ايران با توافق ژنو در مبارزه به پيروزي رسيد

روزنامه جمهوریت چاپ تركیه در مقاله ای در شماره امروز خود نوشت توافق ایران با قدرت های جهانی درباره برنامه هسته ای این كشور نمونه آشكار موفقیت تهران در زمینه استفاده از موازنه های بین المللی برای دستیابی به اهداف خود است.

به گزارش نما؛ جمهوريت در مقاله اي به قلم "مصطفي بالباي" افزود  به رغم توافق موقت ميان ايران و قدرت هاي جهاني ، اين توافق نشانگر آنست که جامعه جهاني استفاده ايران را از انرژي هسته اي پذيرفته است. ايران همواره بر اين موضوع تاکيد کرد که اهداف برنامه هسته اي اين کشور صلح آميز است. تنش درباره برنامه هسته اي ايران از ده سال پيش ادامه داشت. در نخستين ماه هاي آغاز اين تنش هشدار داده  شده بود که  اگر ايران حاضر به عقب نشيني نباشد ،‌ نظام ايران سرنگون خواهد شد و در صورت لزوم ايران هدف مداخله نظامي قرار خواهد گرفت.

به رغم همه تنش ها و تحريم ها ، ايران مقاومت کرد و سرانجام موافقتنامه اي را امضا کرد که مي تواند بر همه منطقه تاثير بگذارد.

توافق ميان اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان در 24 نوامبر در ژنو  نشانگر آنست که ايران در مبارزه به پيروزي دست يافته است. "حسن روحاني" رئيس جمهور جديد ايران با سخنراني خود در اجلاس ماه سپتامبر مجمع عمومي سازمان ملل و تماس هايي که همزمان با اين اجلاس برقرار کرد ، نويد آغاز دوران جديد را داد.

۱۳۹۲/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...